Wysłuchanie wszystkich reklam, które rocznie emitują polskie stacje radiowe, zajęłoby sześć i pół roku – obliczył Money.pl. Gdyby najbardziej nasycona reklamami rozgłośnia puściła je jedna po drugiej, słuchacze przez ponad miesiąc nie słuchaliby niczego innego.
W samo południe, 15 stycznia 1990 roku, z Krakowa w eter popłynęła piosenka Africa zespołu Toto. Tak narodziła się komercyjna radiofonia w Polsce. Jej pionier to Radio Małopolska Fun, dziś znana wszystkim radiosłuchaczom jako RMF FM.
Dziś, jak podaje Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, koncesję na naziemne nadawanie w Polsce ma 256 komercyjnych stacji radiowych. Wyniki badań słuchalności za ubiegły rok pokazują jednak, że radiowi pionierzy trzymają się mocno. RMF FM ma niekwestionowaną pozycję lidera. Przewaga nad drugim Radiem ZET jest bezpieczna.
Od liderów odstają bardzo wyraźnie zajmujące kolejne pozycje rozgłośnie publiczne. Wydaje się jednak, że wynik piątego Radia Maryja może być zaniżony. Z sondażu przeprowadzonego w sierpniu ubiegłego roku przez CBOS wynika, że rozgłośni o. Tadeusza Rydzyka słucha regularnie 8 procent Polaków.
Radiowi potentaci są jednymi z najsilniejszych marek medialnych w Polsce. W ubiegłym roku, w badaniach Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Presspubliki RMF zajął drugie miejsce w rankingu najmocniejszych i najbardziej rozpoznawanych mediów (fotel lidera stracił na rzecz TVN). Czwarte miejsce zajęło Radio Zet.
Z raportu RADIO 2008, opublikowanego przez MillwardBrown SMG/KRC wynika, że radia codziennie słucha 23 miliony Polaków (to 75 procent populacji w wieku 15-75 lat). Odsetek osób deklarujących, że z radioodbiornikiem do czynienia mają minimum raz w tygodniu rośnie już do 95 procent (nieco ponad 29 milionów Polaków).
Więcej: http://manager.money.pl/news/artykul
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.