Na początku lutego odbyła się III edycja Postaw Pracowniczych, konferencji i warsztatów zorganizowanych przez Nowoczesną Firmę, skierowanych przede wszystkim do osób, które w swoich firmach zajmują się polityką personalną. Celem tegorocznych Postaw była między innymi próba odpowiedzi na pytania: Czy firmy w Polsce w sposób zaplanowany podejmują działania mające na celu kształtowanie odpowiednich postaw pracowniczych? Jakie narzędzia budują jakie postawy i czy efekty tych działań możemy zaplanować? Czy kultura organizacji może być narzędziem, które w sposób trwały buduje postawy pracowników? Patronem medialnym konferencji był e-biznes.pl.
Nasza postawa decyduje o tym jak interpretujemy określone zdarzenia i sytuacje nie tylko w życiu prywatnym ale również w życiu zawodowym. Postawa decyduje więc o działaniach, które podejmujemy,determinuje sposób naszego myślenia i odczuwania otaczającej rzeczywistości. Postawy są nabywane i modyfikowane poprzez osobiste doświadczenia. Postawy możemy więc kształtować lub wręcz zmieniać – wprowadza w tematykę konferencji Monika Dawid-Sawicka, menedżer działu projektów, odpowiedzialna za tegoroczne Postawy Pracownicze.
Celem konferencji było więc wskazanie dróg kształtowania postaw pracowników, ich przywiązania i lojalności względem firmy oraz dobrego samopoczucia w miejscu zatrudnienia. To, co wyróżnia opisywane wydarzenie spośród innych jest nacisk położony na doświadczenia praktyków. Swoimi pomysłami i rozwiązaniami podzieliły się cztery firmy z branży gastronomicznej, FMCG, produkcyjnej oraz nowych technologii.
Prof. Witold Orłowski, w pierwszym wystąpieniu, wprowadzającym w tematykę konferencji, tłumaczył rolę odpowiedzialnej polityki personalnej w czasach kryzysu. Przekonywał, że mimo zagrożeń, ten trudny czas jest jednocześnie wielką szansą.
Grzegorz Walicki – Dyrektor Generalny Sybase Polska oraz Romeo Grzębowski z Time For Team – Development Consultants podzielili się swoimi doświadczeniami w zakresie badania klimatu organizacyjnego w małym przedsiębiorstwie oraz uwagami związanymi z korzyściami jakie z takich badań mogą wyniknąć dla szefów takich takich firm.
Sukcesy we wdrażaniu działań opisały uczestnikom podczas dyskusji panelowej Anetta Mitoraj z McDonald’s, Renata Sienkiewicz, niezależny konsultant oraz Magdalena Warzybok, z Hewitt Associates.
Ciekawym głosem w debacie nad postawami pracowniczymi w dobie turbulencji było wystąpienie Katarzyny Myśliwiec z banku Pekao S.A., która opisywała elementy tworzące skuteczne programy propracownicze, takie jak chociażby badanie opinii pracowników. Tajniki programów rozwoju kariery przybliżyła natomiast słuchaczom Elżbieta Makleson-Drabczyk z Mars Polska.
Na tym w jaki sposób odpowiednie kształtowanie postaw pracowniczych w firmie warunkuje sukces organizacyjny skupili się przedstawiciele firmy Mondi Świecie, która równocześnie jest laureatem Certyfikatu Inwestor w Kapitał Ludzki.
Za rok odbędzie się kolejna edycja Postaw Pracowniczych. Program zostanie przygotowany w sposób, który pozwoli się odnieść do panującej w danym czasie atmosfery ekonomicznej i społecznej.
Jako organizatorom tego spotkania zależy nam na tym, aby poruszał najbardziej aktualne tematy związane z kształtowaniem postaw pracowniczych więc założenia dotyczące kolejnej edycji będą znane pod koniec roku – zdradza Monika Dawid-Sawicka.
Chciałoby się, aby organizowanych było więcej podobnych konferencji, na których nie występują „gadające głowy”, ale praktycy, którzy „na własnej skórze” przećwiczyli to, o czym opowiadają. Tego sobie i Państwu życzę.
Jarosław Ożóg, Joanna Szmycińska-Słowik, Joanna Bednarska – Mondi Świecie S.A – fot. www.postawy.nf.pl/Galeria/
prof. Witold Orłowski – PricewaterhouseCoopers fot. www.postawy.nf.pl/Galeria/
Uczestnicy konferencji fot. www.postawy.nf.pl/Galeria/
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.