Amerykański sąd apelacyjny oświadczył, że używanie w ramach platformy Google AdWords słów wprost odnoszących się do znaków handlowych jest, zgodnie z prawem federalnym, wykorzystywaniem w celach komercyjnych.
Google zostało pozwane przez firmę Rescuecom, zajmującą się naprawą komputerów. Powodem sprawy było umożliwienie konkurentom firmy wyświetlania swoich reklam w momencie kiedy użytkowników wpisał w pole wyszukiwania wyrażenie Rescuecom.
photo credit: EVERYDAYLIFEMODERN |
Sąd pierwszej instancji oddalił sprawę przed procesem bazując na przekonaniu, że umożliwienie podejmowania takich działań nie pogwałca prawa odnoszącego się do znaków handlowych ponieważ nie jest wykorzystywane w celach komercyjnych.
Sędzia Pierre Leval, autor apelacji, nie podzielił tego przekonania. Skierował sprawę do ponownego rozpatrzenia tłumacząc, że reklamy w wyszukiwarce mogą potencjalnie wprowadzać konsumentów w błąd.
Jak dotąd Google i Yahoo skutecznie broniły się w podobnych sporach. Może się jednak okazać, że ta sprawa będzie przełomowa.
Z treścią decyzji można zapoznać się w tym miejscu.
Za: TheDomains
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.