14 lutego minął rok od uruchomienia serwisu http://www.fotka.pl. W tym czasie serwis osiągnął bardzo dużą popularność, dlatego jego właściciele myślą teraz o tym, aby oglądalność przełożyła się na wyniki finansowe.
Fotka.pl to serwis którego celem jest prezentacja zdjęć internautów, a przez to ułatwienie kontaktu między nimi. Codziennie odwiedza go kilkanaście tysięcy osób, dzięki czemu serwis notuje ok. 450-500 tys. odsłon dziennie. W stosunku miesięcznym daje to prawie 15 milionów page views.
Przychody strony mają pochodzić z kilku źródeł. Podstawowym z nich jest oczywiście reklama – od niedawna strona współpracuje bowiem z siecią reklamową Arbomedia. Oprócz tego witryna ma być siłą napędową dla agencji modelek, która jest właśnie tworzona – zaproszenia na pierwsze sesje można już zobaczyć na stronie.
„Pracujemy również nad uruchomieniem płatności przez SMS, gdzie opłaty byłyby pobierane za możliwość kontaktu z osobą widniejącą na zdjęciu” – mówi Rafał Agnieszczak, współwłaściciel serwisu.
Szybko zdobyta popularność strony http://www.fotka.pl niesie jednak ze sobą konieczność stałego nadzoru nad jej rozwojem. „Osiągnęliśmy tak dużą oglądalność iż konieczne jest ciągłe optymalizowanie systemu obsługi strony, tak aby jak najmniej obciążał serwer. Częściowo się nam to udało, jednak nawet teraz do poprawnego działania potrzebujemy dedykowanego serwera oraz łącza o przepustowości 4Mb” – mówi Andrzej Ciesielski, właściciel studia reklamy Ejsi, które wykonało stronę.
O potrzebie silnego zaplecza technologicznego, niezbędnego do prowadzenia tego typu serwisów, boleśnie przekonał się portal Onet. Miesiąc temu zlikwidował on konkurencyjny serwis sexy.onet.pl z powodu zbyt dużego obciążenia serwerów jakie generowała ta strona. „My na szczęście nie mamy takiego problemu – nasze serwery i łącze są przygotowane na obsługę ruchu jaki ma serwis www.fotka.pl” – zapewnia Rafał Szura z firmy ITT, poznańskiego providera internetowego.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.