Zespół Think-a-Head przygotował raport „Internetowa kampania wyborcza do Parlamentu Europejskiego”, w którym poddał analizie postawy internautów wobec toczonej w sieci kampanii oraz internetowe działania komunikacyjne najbardziej aktywnych kandydatów ubiegających się 7 czerwca o mandaty europosłów.
Tegoroczna kampania wyborcza do Parlamentu Europejskiego stanowiła niewątpliwie duże wyzwanie dla polskich polityków jeśli chodzi o wykorzystanie nowoczesnych narzędzi internetowych do promocji wizerunku. Oczekiwania opinii publicznej, a w szczególności branży reklamowej wobec promocji kandydatów były duże, zwłaszcza w kontekście zakończonej przed kilkoma miesiącami kampanii prezydenckiej Baracka Obamy, która przetarła nowe ścieżki dla marketingu politycznego.
Podczas kampanii do Parlamentu Europejskiego w prasie wielokrotnie mogliśmy przeczytać o „polskim Obamie”, czy „najbardziej intensywnym wykorzystaniu internetu” przez konkretne sztaby wyborcze. W wielu przypadkach już sam fakt użycia internetowego narzędzia promocji budził zachwyt mediów, które czasami zapominały o tym, co kluczowe – czyli efektach.
Zespół Think a Head przeanalizował działania 11 najbardziej aktywnych kandydatów (m. in. Róży Thun, Mariusza Kamińskiego czy Rafała Trzaskowskiego). Jako źródło danych posłużyło nowatorskie badanie Brand Discovery oraz ankieta przeprowadzona wśród użytkowników portalu Wyborcza.pl.
Na podstawie przeprowadzonej analizy stwierdzić należy, że dla internetu jako sfery publicznej, medium oraz zestawu narzędzi promocyjnych zrozumienie wśród sztabów wyborczych było w dalszym ciągu ograniczone. Sieć WWW w tej kampanii wyborczej, mimo iż silnie akcentowana przez poszczególne komitety, potraktowana został z dozą rezerwy właściwą marketingowemu eksperymentowi.
Na przykładzie kandydatów, u których tego typu próby były przemyślane, a działania zrealizowano ze zrozumieniem natury mediów internetowych, widać jednak, że ów „eksperyment” może być skuteczny.
Raport jest elementem promocji wizyty prof. Manuela Castellsa, amerykańskiego socjologa i badacza nowych mediów w Polsce.
Całość raportu można pobrać z: tej strony
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.