ICANN, organizacja odpowiedzialna za kontrole nad rynkiem domen internetowych, zapowiedziała wprowadzenie nowej polityki transferu domen, która ułatwi przenoszenie domen, zwiększy konkurencję na rynku i zapewni ochronę klientom przed nieuczciwymi pośrednikami.
Nowe reguły mają wejść w życie 12 listopada br. Stare rozwiązania, obowiązujące jeszcze w tej chwili, sprzyjają tworzeniu przez rejestratorów przeszkód w dokonywaniu transferu domen. Wielu klientów narzeka na tworzone sztucznie bariery, które mają zniechęcać do
transferu domen. Hamuje to wzrost konkurencji w branży.
Obowiązujące po 12 listopada rozwiązania mają ukrócić ww. praktyki. Będą również ułatwiać rozwiązywanie sporów dotyczących własności domen, jeszcze przed skierowaniem sprawy do sądów. Obejmuje to między innymi wprowadzenia procedur anulowania transferu domen.
'Nowe zasady ICANN powinny pozytywnie wpłynąć na usprawnienie obsługi transferów domen globalnych i usunąć problemy z przekazywaniem domen między rejestratorami.’ – mówi Tomasz Żyła, dyr. ds. marketingu w NetArt
– 'Wyeliminowanie z rynku nieuczciwych pośredników poprzez zaostrzenie polityki transferowej zwiększy także zaufanie właścicieli domen do solidnych, sprawdzonych partnerów.’
ICANN, po wprowadzeniu nowych reguł w życie 12 listopada oczekuje, że znacznie poprawi się sytuacja klientów korzystających z pośrednictwa nieuczciwych firm. Łatwiejszy transfer umożliwi klientom wybór partnerów cieszących się zaufaniem na rynku sprzedaży domen. W konsekwencji rynek dostanie kolejny bodziec stymulujący wzrost konkurencji i poziom usług.
ICANN (The Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) to instytucja odpowiedzialna za przyznawanie nazw międzynarodowych domen internetowych, ustalaniem ich struktury oraz za ogólny nadzór nad działaniem serwerów DNS na całym świecie. ICANN nie zajmuje się bezpośrednio rejestracją nazw domen i numerów IP ale na co dzień
kontroluje ten proces, przyznając (lub zabierając) prawa do rejestracji instytucjom i firmom, określonych zakresów domen.
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.