W 2009 roku Merlin.pl, jeden z najstarszych i największych polskich sklepów internetowych, osiągnął około 101 mln złotych przychodów ze sprzedaży. Pomimo spowolnienia w gospodarce oraz branży e-commerce, sklep odnotował 6 proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego, kiedy jego przychody wyniosły prawie 96 mln złotych.
Spółka poprawiła również znacznie swoje wyniki na poziomie wskaźnika EBITDA. W stosunku do roku 2008 rezultat ten jest lepszy o ponad 8 mln i pozwolił na odrobienie notowanych przez firmę strat finansowych. Na koniec 2009 roku wskaźnik EBITDA sklepu był już dodatni i wynosił 1,5 mln złotych, w porównaniu do ok. 6,6 mln złotych strat notowanych na koniec 2008.
Jest to przede wszystkim efekt szeroko zakrojonych działań restrukturyzacyjnych w spółce, mających na celu poprawienie rentowności sprzedaży. Działania te rozpoczęliśmy jeszcze pod koniec 2008 i były one kontynuowane przez cały ubiegły rok. Przewidujemy, że niektóre ich pozytywne rezultaty będą widoczne jeszcze w 2010 roku. W minionym roku, podobnie jak w latach poprzednich, największe obroty odnotowaliśmy w sprzedaży książek, filmów i muzyki. Jesteśmy jednak bardzo zadowoleni z wyników nowo utworzonych w 2009 roku działów sport i kosmetyki. Ubiegły rok był również dla spółki bardzo udany, jeśli chodzi o wielkość sprzedaży. W 2009 roku sklep sprzedał 3,1 mln towarów, bijąc tym samym rekord w tym zakresie ustanowiony rok wcześniej. – komentuje Anna Bogdańska, Prezes Zarządu Merlin.pl S.A.
W ubiegłym roku przychód na 1 zatrudnioną w spółce osobę wyniósł 688 tysięcy złotych, w porównaniu do 492 tysięcy złotych w 2008 roku. Oznacza to wzrost na poziomie 42%.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.