W lutym portal Ceneo.pl przeprowadził wśród swoich użytkowników ankietę mającą na celu zbadanie preferencji zakupowych polskich internautek. Respondentki zostały zapytane także o wymarzony prezent, którego jeszcze nie otrzymały od swojego partnera – w związku ze zbliżającym się Dniem Kobiet lista padających odpowiedzi może być cenna wskazówką dla panów.
Na podstawie badania zarysował się profil kobiety zaopatrującej się w wirtualnych sklepach. Największą grupę kupujących w Internetowych sklepach stanowią kobiety między 21 a 40 rokiem życia, mężatki z wykształceniem wyższym mieszkające w dużych miastach.
Wykształcenie:
źródło: Raport – kobieta w e-sklepie.
Osoby, które przechadzają się po galeriach handlowych, oglądają produkty, ale ich nie kupują uprawiają tzw. „window shopping”. Co ciekawe, także w sklepach Internetowych kobiety często przeglądają produkty, nie kupując ich. Codziennie w sieci zakupy robi tylko 1% pań, a aż 21% zadeklarowało, że każdego dnia odwiedza sklepy Internetowe. – czytamy w raporcie.
Jak łatwo się domyślić, kobieta w sieci najczęściej rozgląda się za produktami związanymi z modą: ubraniami, butami czy dodatkami.
źródło: Raport – kobieta w e-sklepie.
Jeżeli kobieta kupuje sprzęt RTV/AGD to zwykle po konsultacji ze swoim partnerem. Zdecydowane „nie” mówi natomiast kupowaniu przez Internet żywności.
Większość kobiet zaznacza, że podczas decyzji o zakupie najważniejsza jest dla nich atrakcyjna cena, którą sklepy internetowe często przebijają te tradycyjne, oraz dokładny opis sprzedawanego artykułu.
Z danych serwisu Cokupić.pl wynika, że kobiety po dokonaniu zakupów, chętniej niż mężczyźni komentują je w sieci, dzieląc się informacjami związanymi z zakupionymi produktami.
A o czym marzy internautka? Najlepiej kupić jej biżuterię, idealny będzie złoty pierścionek z brylantem. Na miejscu będzie też odzież, buty i torebki – najlepiej od znanych projektantów. Samochód to też nie jest zły pomysł! Wśród wymarzonych prezentów są też; wycieczki, bielizna i perfumy. Aby pocieszyć panów należy dodać, że część z ankietowanych pań (choć powiedzmy to szczerze -niewielka) wskazała na dobry film na dvd, płytę ulubionego zespołu lub ciekawą książkę.
źródło: Raport – kobieta w e-sklepie.
Raport [pdf] można pobrać pod: tym adresem.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.