15 marca oficjalnie uznawany jest za Światowy Dzień Konsumenta. Warto zastanowić się w jakim nastroju jest polski e-konsument. Czy światowy kryzys gospodarczy położył się cieniem także na polskim rynku e-commerce? Czy może wprost przeciwnie?
Sytuacja na polskim rynku wygląda na coraz bardziej stabilną – w zeszłym miesiącu Główny Urząd Statystyczny opublikował informacje wskazujące na to, że nastroje konsumenckie ulegają poprawie. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej zwiększył się w stosunku do stycznia o 2,7% i wynosi 15,7% (w porównaniu do lutego 2009 jest to wzrost aż o 10,7%).
Optymistyczne perspektywy widać również na rynku e-commerce – coraz chętniej kupujemy przez Internet. W lutym portal Ceneo.pl zapytał swoich użytkowników o to jak często robią zakupy on-line – prawie połowa spośród ankietowanych robi zakupy kilka razy w roku, a aż 39% kilka razy w miesiącu.
W internetowy sklepach wydajemy niemało. Świadczą o tym chociażby grupy produktów, spośród których kupujemy najchętniej. Osoby odwiedzające Ceneo.pl zapytane o to, które kategorie odwiedzają najczęściej, w znacznej większości wskazywały na Sprzęt RTV, AGD oraz Komputery. Nadal w sieci najchętniej kupujemy telewizory, zestawy kina domowego, czy laptopy.
Informację o polepszającym się nastroju wśród e-konsumentów potwierdza Przemysław Seremak, specjalista IT w MegaMarket.org.pl.: „Od bieżącego roku odnotowujemy zwiększony ruch w naszym sklepie internetowym. Dużym zainteresowaniem cieszą się telewizory LCD oraz sprzęt AGD: zmywarki, piekarniki, lodówki… Mimo okresu zimowego sprzedaż utrzymuje się na wysokim poziomie i wiąże się to ze wzrostem zadowolenia z zakupów w sieci. Uważamy, że nadchodząca wiosna spowoduje jeszcze większe zainteresowanie e-zakupami.”
Mimo optymistycznych prognoz, widać że zakupy w internecie robimy z głową: sprawdzamy opinie na temat sprzedających, wyszukujemy recenzje użytkowników dotyczące produktów, porównujemy ceny. E-sklepy kuszą nas atrakcyjnymi cenami – zwłaszcza w przypadku sprzętu elektronicznego możemy sporo zaoszczędzić, a ten aspekt ma dla kupujących bardzo duże znaczenie. Wśród użytkowników Ceneo.pl aż 97% deklaruje, że atrakcyjna cena produktu jest bardzo istotna podczas zakupów.
Zaledwie 6% wśród ankietowanych internautów zaznaczyło odpowiedź, że nie robi zakupów w Internecie. Rynek wirtualnych zakupów rozwija się bardzo szybko i nic nie zapowiada na to, żeby zwolnił.
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!