Mamy coraz więcej kont e-mailowych, otrzymujemy coraz więcej spamu, ale praktycznie nie wyobrażamy już sobie pracy bez poczty elektronicznej. Coraz chętniej subskrybujemy newslettery. To tylko część z wyników drugiego badania przeprowadzonego przez SARE na temat wykorzystania poczty elektronicznej przez polskich internautów.
Badania wykazały, że 67 % respondentów posiada więcej niż jedno konto pocztowe. Większość z nich otrzymuje od 4 do 10 maili dziennie. Internauci wysoko cenią sobie newslettery zarówno jako formę otrzymywania informacji branżowych, ale także bezpośrednio od firm. Aż 9 na 10 ankietowanych osób subskrybuje minimum jeden biuletyn elektroniczny. Średnio otrzymują oni od 3 do 5 newsletterów tygodniowo.
Biorąc pod uwagę preferencje dotyczące formy i zawartości newslettera, ankietowani uznali, że najważniejsze jest, aby był on rzeczowy i czytelny. Preferowanym formatem jest HTML, a najbardziej pożądanymi informacjami są dane o nowościach w ofercie i promocjach. Zmiany w wynikach badania w porównaniu z rokiem ubiegłym wykazują m.in. nasilenie się zjawiska spamu. Internauci jednak coraz lepiej radzą sobie z tym problemem i nie powoduje ono ograniczenia w korzystaniu z poczty elektronicznej.
Respondenci wysoko ocenili opłacalność prowadzenia akcji e-mail marketingowych. Prawie 90% badanych uznało, że firmy osiągają dzięki nim wymierne korzyści. Działania te cieszą się coraz większym zaufaniem ze względu na ich skuteczność i niskie koszty, czego dowodem jest, deklarowane przez 43% ankietowanych, zwiększenie intensywności działań marketingowych związanych z pocztą elektroniczną.
Sondaże SARE wypełniają lukę w polskich badaniach internetu, które dotychczas nie obejmowały sektora e-mail marketingu. Wyniki analizy pomagają w tworzeniu standardów projektowania newsletterów i komunikowania się za ich pośrednictwem. Patronami medialnymi badania są: MediaRun, Brief, E-biznes oraz Radio PIN.
SARE to pierwsza polska firma specjalizująca się w e-mail marketingu. Dostarcza narzędzie umożliwiające samodzielne stworzenie mailingu, zarządzanie bazą adresową i obserwację wyników poszczególnych kampanii. System ten wykorzystywany jest m.in. do obsługi newsletterów, kampanii reklamowych i informacyjnych, konkursów, programów lojalnościowych, komunikacji wewnętrznej i relacji inwestorskich.
Z systemu SARE korzystają takie firmy jak: Media Markt, Platforma Obywatelska, Siemens, Premiumclub, Agros Nova, Jobs.pl, Bankier.pl, Grupa Hotelowa Orbis, Reporter, Masterlink, Interdeco Hachette Filipacchi, Easy Forex, Saturn, IQ Marketing i Netsprint.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.