Ron Paul stał się ulubionym kandydatem na urząd prezydencki w Stanach Zjednoczonych dla cyberprzestępców rozsyłających spam – poinformowała firma Symantec w najnowszym wydaniu „Raportu na temat spamu” za październik 2007 r.
Spamerzy masowo rozsyłają wiadomości e-mail o tematach: „Czy urząd podatkowy obawia się Rona Paula?”, „Ron Paul zakończy wojnę w Iraku”, „Kim jest Ron Paul?”. Choć nie ma dowodów wskazujących, że za tymi wiadomościami stoi sztab wyborczy kandydata, specjaliści z firmy Symantec prognozują, że spam będzie wykorzystywany na dużo większą skalę i stanie się cennym narzędziem promocji w marketingu politycznym.
MP3
W październiku zadebiutował – co prawda na niewielką skalę – spam z załączonym do niego plikiem w formacie MP3. Po jego otwarciu odbiorca usłyszał krótki komunikat reklamowy zachęcający do nabycia określonych akcji na giełdzie papierów wartościowych. Pliki MP3 zajmują około 63,3 KBi trwają do 30 sekund.
Spamerzy wykorzystują przeglądarkę Google
Kolejnym trendem odnotowanym w październiku przez firmę Symantec jest wykorzystanie przez spamerów linków do wyszukiwarki Google (z ustawionym zapytaniem) w celu skierowania użytkowników na strony z treściami reklamowymi. W ten sposób cyberprzestępcy starają się omijać zabezpieczenia filtrów antyspamowych.
Spamerzy także „troszczą się” o planetę
Tematyka globalnego ocieplenia – m.in. za sprawą pokojowej nagrody Nobla dla Ala Gore’a – w ostatnim czasie zyskała na popularności w Stanach Zjednoczonych. Fakt ten postanowili wykorzystać spamerzy rozsyłając wiadomości zachęcające do wypełniania specjalnych ankiet, za które sponsorzy akcji wpłacaliby darowiznę na rzecz organizacji. W rzeczywistości po wypełnieniu ankiety dane osobiste trafiały do bazy danych cyberprzestępców.
Inne wnioski z najnowszego opracowania:
• Ilość niechcianych wiadomości w październiku wyniosła 70,5%. Oznacza to niewielki wzrost otrzymywanego spamu o 0,5% w porównaniu z poprzednim miesiącem.
• Po 3-procentowym spadku popularności spamu obrazkowego we wrześniu, w październiku ilość tego typu wiadomości utrzymuje się nadal na poziomie 7%.
• 27% spamu dotyczyło tematyki produktowej (wzrost o 1% w porównaniu z wrześniem), 18% – internetowej (spadek o 1%), zaś 14% – finansowej (wzrost o 1%).
• Wzrosła znacząco – aż o 13% w porównaniu z wrześniem – ilość spamu z wykorzystaniem technik wyłudzania pieniędzy i oszustw finansowych. W październiku ten rodzaj wiadomości stanowił 18% całego spamu.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.