Ad-Vice przedstawia zalety targetowania behawioralnego we współpracy z Audience Science

Opublikowano: 4 marca 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

Podczas wczorajszej konferencji prasowej sieć reklamy internetowej Ad-Vice oficjalnie ogłosiła rozpoczęcie współpracy z amerykańską firmą Audience Science (dawniej Revenue Science), oferującą rozwiązania z dziedziny targetowania behawioralnego. Konferencja była również okazją do przedstawienia zalet tego narzędzia.

Audience Science to jedna z pierwszych firm, które oferowała zaawansowane narzędzia związane z targetowaniem behawioralnym w USA. Wśród jej klientów są między innymi Bauer, News International, Bloomberg, Wall Street Journal, Reuters, FinancialTimes.com. Proponowana przez firmę technologia umożliwia zbieranie i analizę danych o zainteresowaniach i zachowaniach użytkowników serwisów, np. odwiedzanych stronach, czytanych artykułach, czy wynikach prowadzonych przez nich wyszukiwań. Ma pozwalać to na dobranie odpowiedniego przekazu reklamowego dla danego konsumenta, przedstawienie go we właściwym czasie oraz – w efekcie – pomóc uniknąć strat z tytułu emisji reklam, które trafiają do niewłaściwego odbiorcy. Dodać należy, że technologia nie korzysta z danych deklaratywnych np. podawanych przez użytkowników podczas rejestracji w danym serwisie, a jedynie z ich zachowań w sieci.

Amerykańska firma zdecydowała się na wyłączną współpracę z Ad-Vice w Polsce. Polegać ma ona na udostępnieniu technologii i wspólnym budowaniu profili użytkowników oraz ich późniejszej sprzedaży.

Jak podkreślał Bartosz Wieczorek, Prezes Zarządu Spółki Ad-Vice, technologia targetowania behawioralnego, mimo, że obecna polskim rynku, w nowej formie ma przekonywać klientów sieci swoją skutecznością.

Od dziś aktywne rozpoczynamy sprzedaż oferty uwzględniającej targetowanie behawioralne w internecie – zapowiedział Wieczorek.

Obecny na konferencji Jeremy Mason, Managing Director Audience Science powiedział natomiast, że jest przekonany, że doskonałe narzędzie jakim jest targetowanie behawioralne będzie dynamicznie się rozwijać – także w Polsce. Jego zdaniem najważniejsze jest twórcze podejście.

Pracuj ze swoim klientem, wydawcą i sprzedawcą, bądź kreatywny w definiowaniu segmentów do których chcesz dotrzeć. Wykorzystuj narzędzia i możliwości jakie daje Ci targetowanie behawioralne – przekonywał.

Na konferencji przedstawiono kilka case studies, przede wszystkim z rynku brytyjskiego. Jeremy Manson zapewniał, że w niedługim czasie podobne, dobre przykłady zastosowania tej technologii będzie można zaobserwować także w Polsce.

Dawid ZarazińskiAd-Vice przedstawia zalety targetowania behawioralnego we współpracy z Audience Science

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.