Zgodnie z zapowiedziami, 1 czerwca br., rozpoczął działalność AdPortal – pierwszy polski system do samodzielnego tworzenia i zarządzania kampaniami promocyjnymi w sieci. W pierwszych dniach do AdPortalu akces zgłosiło 70 witryn o łącznym zasięgu ponad dwóch milionów użytkowników!
Przyjmowanie witryn ciągle trwa, na razie jednak bez możliwości pełnego korzystania z systemu. Ograniczenie to wynika z tego, iż dobiega końca ostatnia faza „testów na żywo”. Przed całkowitym uruchomieniem AdPortalu analizowane są jeszcze reakcje odbiorców reklamy oraz spodziewane obciążenie platformy. Do tej pory boksy widoczne są na dwóch serwisach – Rzeczpospolita i Polityka -, gdzie emitowane są reklamy autopromocyjne tych serwisów i AdPortalu.
„AdPortal to bardzo duży projekt, któremu jeszcze przed startem towarzyszyło niezmiernie duże zainteresowanie tak ze strony wydawców, jak i reklamodawców. Zdecydowaliśmy się na stopniowe udostępnianie platformy użytkownikom głównie dlatego, aby uniknąć zbyt dużego przeciążenia systemu już na samym początku. Ilość pytań i zgłoszeń jakie odnotowujemy potwierdza słuszność tej decyzji.” – powiedział Marcin Jastrzębski, szef projektu.
Cały czas przyjmowane są zgłoszenia od witryn, które jako wydawcy chcą dołączyć do sieci AdPortalu. Wraz z oficjalnym rozpoczęciem przypisywania treści do powierzchni reklamowych nastąpi etap przyłączania serwisów i podpisywania umów. Wtedy też AdPortal zostanie udostępniony reklamodawcom.
AdPortal nie wymaga od witryn wyłączności, a to oznacza, że właściciele zgłaszający swoje serwisy do współpracy nie muszą rezygnować z wcześniejszych zobowiązań i umów. „Głównym kryterium przystąpienia do AdPortalu jest posiadania działalności gospodarczej zarejestrowanej w Polsce, choć nie wykluczamy w najbliższej przyszłości otwarcia sieci także na osoby prywatne. Jesteśmy elastyczni i przyjmujemy zgłoszenia także od witryn działających w obszarze hazardu online czy serwisów erotycznych. Oczywiście każda witryna jest przy tym dokładnie weryfikowana, także pod kątem działania zgodnego z prawem.” – dodaje Marcin Jastrzębski.
AdPortal to pierwsza w Polsce samoobsługowa platforma reklamy kontekstowej, która skierowana jest zarówno do kupujących reklamę, jak i do sprzedających powierzchnię reklamową w postaci linków tekstowych. Platforma oparta jest o model rozliczania, w którym reklamodawca płaci za kliknięcie w reklamę (CpC). Projekt rozwijany jest w ramach IDMnet, najstarszej i jednej z największych polskich sieci reklamy internetowej.
Redakcja e-biznes.pl zaprasza do działu „Wywiady” gdzie znajduje się rozmowa z Marcinem Jastrzębskim szefem projektu AdPortal.
www.e-biznes.pl/inf/2006/17291,Marcin.php
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.