AdPortal rozpoczął działalność

Zgodnie z zapowiedziami, 1 czerwca br., rozpoczął działalność AdPortal – pierwszy polski system do samodzielnego tworzenia i zarządzania kampaniami promocyjnymi w sieci. W pierwszych dniach do AdPortalu akces zgłosiło 70 witryn o łącznym zasięgu ponad dwóch milionów użytkowników!
Przyjmowanie witryn ciągle trwa, na razie jednak bez możliwości pełnego korzystania z systemu. Ograniczenie to wynika z tego, iż dobiega końca ostatnia faza „testów na żywo”. Przed całkowitym uruchomieniem AdPortalu analizowane są jeszcze reakcje odbiorców reklamy oraz spodziewane obciążenie platformy. Do tej pory boksy widoczne są na dwóch serwisach – Rzeczpospolita i Polityka -, gdzie emitowane są reklamy autopromocyjne tych serwisów i AdPortalu.

„AdPortal to bardzo duży projekt, któremu jeszcze przed startem towarzyszyło niezmiernie duże zainteresowanie tak ze strony wydawców, jak i reklamodawców. Zdecydowaliśmy się na stopniowe udostępnianie platformy użytkownikom głównie dlatego, aby uniknąć zbyt dużego przeciążenia systemu już na samym początku. Ilość pytań i zgłoszeń jakie odnotowujemy potwierdza słuszność tej decyzji.” – powiedział Marcin Jastrzębski, szef projektu.
Cały czas przyjmowane są zgłoszenia od witryn, które jako wydawcy chcą dołączyć do sieci AdPortalu. Wraz z oficjalnym rozpoczęciem przypisywania treści do powierzchni reklamowych nastąpi etap przyłączania serwisów i podpisywania umów. Wtedy też AdPortal zostanie udostępniony reklamodawcom.

AdPortal nie wymaga od witryn wyłączności, a to oznacza, że właściciele zgłaszający swoje serwisy do współpracy nie muszą rezygnować z wcześniejszych zobowiązań i umów. „Głównym kryterium przystąpienia do AdPortalu jest posiadania działalności gospodarczej zarejestrowanej w Polsce, choć nie wykluczamy w najbliższej przyszłości otwarcia sieci także na osoby prywatne. Jesteśmy elastyczni i przyjmujemy zgłoszenia także od witryn działających w obszarze hazardu online czy serwisów erotycznych. Oczywiście każda witryna jest przy tym dokładnie weryfikowana, także pod kątem działania zgodnego z prawem.”  – dodaje Marcin Jastrzębski.

AdPortal to pierwsza w Polsce samoobsługowa platforma reklamy kontekstowej, która skierowana jest zarówno do kupujących reklamę, jak i do sprzedających powierzchnię reklamową w postaci linków tekstowych. Platforma oparta jest o model rozliczania, w którym reklamodawca płaci za kliknięcie w reklamę (CpC). Projekt rozwijany jest w ramach IDMnet, najstarszej i jednej z największych polskich sieci reklamy internetowej.

www.adportal.pl

Redakcja e-biznes.pl zaprasza do działu „Wywiady” gdzie znajduje się rozmowa z Marcinem Jastrzębskim szefem projektu AdPortal.

www.e-biznes.pl/inf/2006/17291,Marcin.php

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top