W AdWords licytować można rozmowy telefoniczne

Opublikowano: 25 października 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Firma Google poinformowała, że reklamodawcy systemu AdWords będą mogli od teraz licytować nie tylko kliknięcia, ale także rozmowy telefoniczne. Wyżej umiejscowiona reklama ma prowadzić do częstszych telefonów od klientów, przekonuje firma.

Reklamy AdWords typu „click-to-call” polegają na umieszczaniu bezpłatnego numeru przekierowującego obok tekstowej reklamy w wynikach wyszukiwania Google. Jeśli użytkownik zobaczy reklamę z numerem i postanowi skontaktować się z reklamodawcą, AdWords zarejestruje rozmowę i przekieruje ją do firmy.

W AdWords licytować można rozmowy telefoniczne 1

W raportach AdWords zobaczyć będzie można ilość rozmów wygenerowanych w każdej kampanii, czas ich trwania, a wkrótce – numer kierunkowy klienta. Dostępne będą również bardziej szczegółowe raporty podsumowujące wykonane rozmowy i ich koszty.

Obecnie licytowanie rozmów dostępne jest dla firm z USA i Wielkiej Brytanii. Jak przekonuje Google, tego typu format ma coraz większe znaczenie; odpowiadać ma za miliony rozmów tygodniowo. Do tej pory firma pośredniczyła w ponad 12 milionach połączeń. Średni czas rozmowy przeprowadzonej za pośrednictwem reklamy wynosi sześć minut.

Dawid ZarazińskiW AdWords licytować można rozmowy telefoniczne

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.