AdWords dla iPhone i… likierów

Opublikowano: 10 grudnia 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Google AdWords nie był nigdy skrojony na miarę platform mobilnych. Aż do dziś. Google ogłosiło właśnie, że reklamodawcy korzystający z AdWords będą mogli koncentrować się na użytkownikach iPhone, G1 i innych telefonów obsługujących pełną możliwość przeglądania HTML.

Nowa funkcjonalność to przede wszystkim możliwość serwowania tekstowych i obrazkowych reklam na iPhone nawet bez potrzeby tworzenia specyficznych, mobilnych stron czy specjalnych komórkowych formatów.

AdWords dla iPhone i... likierów 1

Nie bez znaczenia jest również fakt, że Google daje dostęp do takiej funkcjonalności tuż przed świętami. Konsumenci coraz częściej sięgają do swoich komórek w poszukiwaniu produktów, prezentów, czy usług. Celowanie właśnie w tego klienta daje marketingowcom pole do kreatywnego wykazania.

Dodatkowo, tak jak w przypadku tradycyjnych AdWordsowych kampanii, poza umożliwieniem reklamodawcom wyświetlania reklam tylko na iPhone, T-Mobile i innych specyficznych urządzeniach, dostaną oni także raporty dotyczące mobilnych kampanii. Oczywiście Ci, którzy nie chcą wyświetlać swoich reklam na komórkach mogą nadal robić to tylko na tradycyjnych komputerach. Więcej szczegółów znaleźć można na blogu Google.

Jest jeszcze jedna wiadomość dla korzystających z AdWords. Korporacja umożliwiła dziś reklamowanie mocnych alkoholi i likierów. Reklamy nie mogą jednak zachęcać do bezpośredniego zakupu, mogą jedynie „wzmacniać markę”.  Kilka miesięcy temu podobną decyzję podjęto w sprawie piwa. Czy wynika to tylko z dużej ilości próśb reklamodawców, czy raczej z chęci znalezienia dochodów w nowych obszarach (szczególnie w tych trudnych czasach)?

Za: SearchEngineJurnal, GoogleMobileBlog, SearchEngineLand

admagazine.pl

Dawid ZarazińskiAdWords dla iPhone i… likierów

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.