Amazon wprowadza nowatorski sposób płatności zbliżeniowych: Amazon One, który skanuje dłoń w celu uwierzytelnienia transakcji płatniczych.
W przyszłości technologia może być używana do każdego rodzaju uwierzytelnienia tożsamości, np. do wejścia na stadion lub w celu weryfikacji karty lojalnościowej. Na początek Amazon wprowadza to rozwiązanie w wybranych sklepach stacjonarnych Amazon Go – umieszcza czytnik dłoni przy kasach sklepu.
Korzystanie z Amazon One jest proste. W celu rejestracji, trzeba włożyć kartę płatniczą do czytnika i zeskanować odcisk dłoni. Amazon podkreśla, że nie ma dwóch takich samych odcisków dłoni, tak jak odcisków palca, więc nowe rozwiązanie jest w pełni bezpieczne i jednocześnie – w porównaniu ze skanem twarzy – gwarantuje większą prywatność.
Spółka zapewnia, że zadbała o bezpieczeństwo danych biometrycznych, w tym o ochronę urządzenia Amazon One, za pomocą licznych zabezpieczeń. Skan dłoni nie jest przechowywany w urządzeniu – jest szyfrowany i wysłany do chmury Amazon, gdzie tworzony jest podpis dłoni. Klienci będą mogli usunąć swoje dane w dowolnym momencie.
Według Pawła Działaka, CEO Tpay – integratora płatności online, na przestrzeni ostatnich miesięcy firmy wręcz prześcigały się we wprowadzaniu nowatorskich rozwiązań płatniczych. Od płacenia chipem schowanym w spince do koszuli przez potwierdzenia transakcji skanem twarzy po płatności przez komunikator. W przypadku Amazon One dużym ułatwieniem jest brak konieczności zakładania konta w Amazon – wystarczy karta kredytowa i numer telefonu komórkowego.
Poza tym, patrząc na rosnącą popularność BLIKA w Polsce, widać, że trend odchodzenia od portfeli czy plastikowych kart już dawno się rozpoczął. Dzięki technologii identyfikacja jest znacznie łatwiejsza i nawet nasze ciało może być jedynym z identyfikatorów potrzebnych do dokonania płatności – mówi Paweł Działak.
Co więcej, klienci, którzy już korzystają z konta Amazon One, będą mogli zalogować się do witryny i zarządzać swoimi danymi, a także prześledzić historię transakcji.
Gigant technologiczny planuje wprowadzić Amazon One jako jedną z opcji płatności w kolejnych sklepach Amazon w najbliższych miesiącach. Spółka chce oferować to rozwiązanie także innym podmiotom, takim jak sklepy detaliczne, stadiony czy biurowce.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.