Amazon ma dziś oficjalnie ogłosić przejęcie Quidsi, amerykańskiej firmy zajmującej się e-biznesem, w portfolio której znajdują się takie serwisy jak Diapers.com, Soap.com czy BeautyBar.com. Wartość umowy: 540 mln dolarów.
Quidsi założona została przez dwójkę przedsiębiorców: Vinita Bharara i Marca Lore. W czasie swojej działalności firma pozyskała 78,5 mln dolarów finansowania, a wśród inwestorów znaleźli się m.in. Accel, Besssemer, MentorTech oraz New Enterprise Associates.
Flagowym przedsięwzięciem firmy jest serwis Diapers.com, którego obroty szacowane są na 300 mln dolarów rocznie (500 mln pieluch dostarczonych w tym roku). Projekty Soap.com i BeautyBar.com są stosunkowo młode: pierwszy uruchomiony został w czerwcu, drugi – zaledwie kilka dni temu. Zdecydowana większość zysków Quidsi pochodzi więc z biznesu „pieluchowego” – a ich wielkość potwierdza słuszność opinii mówiącej, że można zbudować zyskowny e-biznes gospodarując niszę. Niewątpliwie pomocna może być również wysokiej jakości domena.
To nie pierwszy zakup firmy Amazon w dość wąskich obszarach rynku. W lipcu ubiegłego roku do grupy dołączył serwis Zappos.com, internetowy sprzedawca butów (przede wszystkim), a wartość transakcji oscylowała wokół 1,2 mld dolarów.
Smaczku opisywanej transakcji dodaje fakt, że Amazon już wcześniej starał się kupić Quidsi, a kiedy to się nie udawało – próbował wygrać z nią na jej polu, oferując pieluchy po niskich cenach. Cena to jednak nie wszystko – zapraszamy do obejrzenia poniższego filmu prezentującego filozofię działania Quidsi.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
- Usługi firmy Mewa Textil-Service to szerokie spektrum działań, indywidualne doradztwo i międzynarodowe doświadczeniePo co marnować czas i zasoby na koordynowanie dostaw od wielu usługodawców, jeśli można to robić w sposób bardziej efektywny? ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...
- Shoper osiąga rekordowe wyniki finansowe w 2024 roku: 14,5 mld zł wartości transakcjiShoper, firma zajmująca się rozwiązaniami e-commerce w Polsce, opublikowała szacunkowe wyniki finansowe za 2024 rok, które wskazują na znaczący wzrost ...
- 7,5 mln użytkowników InPost PayUsługa InPost Pay zdobywa uznanie wśród klientów – już 7,5 mln zarejestrowanych użytkowników korzysta z szybszych i łatwiejszych zakupów online, ...
- Płatności odroczone w kinie, u fryzjera i w restauracji – 100 tysięcy użytkowników PayPoPłatności odroczone w kinie, u fryzjera, czy w restauracji? To już możliwe. PayPo rozszerza dostępność swojej wirtualnej karty. Od teraz ...