Amazon przejmuje sklep z pieluchami za 540 mln dolarów

Opublikowano: 8 listopada 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Amazon ma dziś oficjalnie ogłosić przejęcie Quidsi, amerykańskiej firmy zajmującej się e-biznesem, w portfolio której znajdują się takie serwisy jak Diapers.com, Soap.com czy BeautyBar.com. Wartość umowy: 540 mln dolarów.

Quidsi założona została przez dwójkę przedsiębiorców: Vinita Bharara i Marca Lore. W czasie swojej działalności firma pozyskała 78,5 mln dolarów finansowania, a wśród inwestorów znaleźli się m.in. Accel, Besssemer, MentorTech oraz New Enterprise Associates.

Amazon przejmuje sklep z pieluchami za 540 mln dolarów 1Flagowym przedsięwzięciem firmy jest serwis Diapers.com, którego obroty szacowane są na 300 mln dolarów rocznie (500 mln pieluch dostarczonych w tym roku). Projekty Soap.com i BeautyBar.com są stosunkowo młode: pierwszy uruchomiony został w czerwcu, drugi – zaledwie kilka dni temu. Zdecydowana większość zysków Quidsi pochodzi więc z biznesu „pieluchowego” – a ich wielkość potwierdza słuszność opinii mówiącej, że można zbudować zyskowny e-biznes gospodarując niszę. Niewątpliwie pomocna może być również wysokiej jakości domena.

To nie pierwszy zakup firmy Amazon w dość wąskich obszarach rynku. W lipcu ubiegłego roku do grupy dołączył serwis Zappos.com, internetowy sprzedawca butów (przede wszystkim), a wartość transakcji oscylowała wokół 1,2 mld dolarów.

Smaczku opisywanej transakcji dodaje fakt, że Amazon już wcześniej starał się kupić Quidsi, a kiedy to się nie udawało – próbował wygrać z nią na jej polu, oferując pieluchy po niskich cenach. Cena to jednak nie wszystko – zapraszamy do obejrzenia poniższego filmu prezentującego filozofię działania Quidsi.

Dawid ZarazińskiAmazon przejmuje sklep z pieluchami za 540 mln dolarów

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.