Apple, producent urządzeń takich jak iPhone, iPad czy iMac, pokonał Google w rankingu najbardziej wartościowych marek świata przygotowywanym przez Millward Brown.
Wartość firmy Apple wzrosła w ostatnim roku aż o 84 proc., do poziomu 153,3 mld dolarów. Producent iPhone’a ma obecnie najbardziej wartościową markę na świecie. Przegonił tym samym dotychczasowego lidera, firmę Google, której marka wyceniona została na 115 mld dolarów.
Na bardzo mocną pozycję Apple wpływ miały przede wszystkim nowe wersje telefonu iPhone, komputerów przenośnych i stacjonarnych oraz – przede wszystkim – tabletu iPad. To dzięki nim korporacja niemal podwoiła sprzedaż i zyski w ostatnich kwartałach.
To jasne, że każdy pracownik Apple, od Steve’a Jobs’a i Tim’a Cook’a do wakacyjnego praktykanta, dostrzega, że ochrona i pielęgnowanie marki jest tu najwyższym celem – przekonuje Eileen Campbell, szef Millward Brown.
Na trzecim miejscu zestawienia znalazła się również marka technologiczna: IBM, której wartość oceniana jest na 100,1 mld dolarów. Na czwartym uplasowała się marka McDonald’s (81 mld), na piątym Microsoft (78,2 mld).
Ciekawie przedstawia się również ranking marek, których wartość rośnie najszybciej. Na pierwszym miejscu uplasował się Facebook, którego marka wyceniana jest na 19,1 mld dolarów i oznacza to wzrost aż o 246 proc. Na drugim miejscu uplasowała się chińska wyszukiwarka Baidu (22,5 mld, 141 proc. wzrostu).
Ranking BrandZ przygotowywany przez Millward Brown opiera się na szeregu zmiennych takich jak wkład marki w zyski firmy, wycena wartości niematerialnych i prawnych, zaangażowanie konsumentów czy potencjał rozwoju. Więcej o rankingu przeczytać można pod tym adresem.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.