Apple najbardziej wartościową marką świata

Opublikowano: 9 maja 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Apple, producent urządzeń takich jak iPhone, iPad czy iMac, pokonał Google w rankingu najbardziej wartościowych marek świata przygotowywanym przez Millward Brown.

Wartość firmy Apple wzrosła w ostatnim roku aż o 84 proc., do poziomu 153,3 mld dolarów. Producent iPhone’a ma obecnie najbardziej wartościową markę na świecie. Przegonił tym samym dotychczasowego lidera, firmę Google, której marka wyceniona została na 115 mld dolarów.

Na bardzo mocną pozycję Apple wpływ miały przede wszystkim nowe wersje telefonu iPhone, komputerów przenośnych i stacjonarnych oraz – przede wszystkim – tabletu iPad. To dzięki nim korporacja niemal podwoiła sprzedaż i zyski w ostatnich kwartałach.

To jasne, że każdy pracownik Apple, od Steve’a Jobs’a i Tim’a Cook’a do wakacyjnego praktykanta, dostrzega, że ochrona i pielęgnowanie marki jest tu najwyższym celem – przekonuje Eileen Campbell, szef Millward Brown.

Apple najbardziej wartościową marką świata 1

Na trzecim miejscu zestawienia znalazła się również marka technologiczna: IBM, której wartość oceniana jest na 100,1 mld dolarów. Na czwartym uplasowała się marka McDonald’s (81 mld), na piątym Microsoft (78,2 mld).

Ciekawie przedstawia się również ranking marek, których wartość rośnie najszybciej. Na pierwszym miejscu uplasował się Facebook, którego marka wyceniana jest na 19,1 mld dolarów i oznacza to wzrost aż o 246 proc. Na drugim miejscu uplasowała się chińska wyszukiwarka Baidu (22,5 mld, 141 proc. wzrostu).

Ranking BrandZ przygotowywany przez Millward Brown opiera się na szeregu zmiennych takich jak wkład marki w zyski firmy, wycena wartości niematerialnych i prawnych, zaangażowanie konsumentów czy potencjał rozwoju. Więcej o rankingu przeczytać można pod tym adresem.

Dawid ZarazińskiApple najbardziej wartościową marką świata

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.