Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych to zespół działań, które mają za zadanie podnieść pozycje konkretnej witryny w wynikach wyszukiwania na dane frazy. Żeby jednak taki efekt osiągnąć, trzeba przeprowadzić dokładną analizę zawartości i działania strony, tzw. audyt SEO (Search Engine Optimization), a następnie zoptymalizować witrynę tak, aby osiągnąć pożądany efekt.
Czy jest audyt SEO i jakie są jego korzyści?
W najprostszym rozumieniu jest analizą strony pod kątem wymogów algorytmów wyszukiwarek oraz jej późniejszej optymalizacji i pozycjonowania. Po dokonaniu audytu specjalista SEO dowie się:
– Jak wygląda widoczność danej strony w wynikach wyszukiwania,
– Jak wyglądają działania konkurencji i jaki jest potencjał danej witryny,
– Jak zmodyfikować sekcję META dla strony, żeby osiągnąć najbardziej pożądany efekt,
– Jak wygląda kod strony i czy służy danej witrynie czy wręcz przeciwnie – jest dla niej niekorzystny,
– Jak przejrzysta i intuicyjna dla użytkowników oraz robotów internetowych jest dana strona?
– Jaki jest PageRank witryny, jaka jest ilość linków przychodzących i wychodzących.
Kiedy już wszystkie te parametry zostaną ustalone, następuje optymalizacja SEO strony, czyli poprawianie błędów i niedociągnięć, które mogą skutkować niższą pozycją w wynikach wyszukiwania.
Optymalizacja strony pod kątem SEO
Dobra agencja SEO, która zajmuje się pozycjonowanie stron, wie w jaki sposób zniwelować wady serwisu, co zrobić, żeby był on lepiej postrzegany przez roboty Google. W tym celu wykonuje m.in. kroki takie jak:
– Dostosowywanie kodu strony do wymagań wyszukiwarek,
– Optymalizacja treści tak, aby content działał na korzyść strony,
– Dostosowywanie plików graficznych, mapy strony, przekierowań itd.
Roboty sieciowe mają konkretny sposób (klucz) rozpoznawania treści i nadawania im właściwych pozycji w wynikach wyszukiwania. Zadaniem pozycjonerów jest dopasować zawartość i sposób działania serwisu do tego klucza i sprawić, żeby była ona przyjazna dla wyszukiwarek. Na etapie optymalizacji ustalane jest również, w jakie miejsca roboty indeksujące nie powinny mieć dostępu.
Zdarza się, że treść stron internetowych jest jednym, wielkim ciągiem tekstu, w którym w niewłaściwy sposób umieszczone są słowa i frazy kluczowe (zbyt mało, zbyt dużo lub w nieodpowiednich miejscach), tekst nie jest różnorodny, brakuje odpowiedniej struktury nagłówków. Żeby strona znalazła się wyżej, treść musi zostać poprawiona na taką, która w oczach robotów jest bardziej atrakcyjna i zawiera właściwe nasycenie słów kluczowych.
Te wszystkie modyfikacje oraz wiele dodatkowych sprawiają, że dany adres www automatycznie staje się bardziej wartościowy i osiąga lepszą pozycję w wyszukiwarce, a co za tym idzie przyciąga większość liczbę użytkowników.
Wpisy promowane
- Zmiana strony firmowej – jak uniknąć pułapek i przeprowadzić migrację bezproblemowo?W dynamicznym świecie cyfrowym aktualizacja strony internetowej jest nieunikniona. Nowe technologie, zmieniające się trendy UX i wymagania użytkowników sprawiają, że ...
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
27.03.2025 Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025 Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
05.04.2025 XXVIII Konkurs KAROLE
09.05.2025 PM Showcase Day
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!