Audyt i optymalizacja SEO strony – czym są i co dają?

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych to zespół działań, które mają za zadanie podnieść pozycje konkretnej witryny w wynikach wyszukiwania na dane frazy. Żeby jednak taki efekt osiągnąć, trzeba przeprowadzić dokładną analizę zawartości i działania strony, tzw. audyt SEO (Search Engine Optimization), a następnie zoptymalizować witrynę tak, aby osiągnąć pożądany efekt.

Czy jest audyt SEO i jakie są jego korzyści?

Search Engine Optimization - Magnifying GlassW najprostszym rozumieniu jest analizą strony pod kątem wymogów algorytmów wyszukiwarek oraz jej późniejszej optymalizacji i pozycjonowania. Po dokonaniu audytu specjalista SEO dowie się:

– Jak wygląda widoczność danej strony w wynikach wyszukiwania,

– Jak wyglądają działania konkurencji i jaki jest potencjał danej witryny,

– Jak zmodyfikować sekcję META dla strony, żeby osiągnąć najbardziej pożądany efekt,

– Jak wygląda kod strony i czy służy danej witrynie czy wręcz przeciwnie – jest dla niej niekorzystny,

– Jak przejrzysta i intuicyjna dla użytkowników oraz robotów internetowych jest dana strona?

– Jaki jest PageRank witryny, jaka jest ilość linków przychodzących i wychodzących.

Kiedy już wszystkie te parametry zostaną ustalone, następuje optymalizacja SEO strony, czyli poprawianie błędów i niedociągnięć, które mogą skutkować niższą pozycją w wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja strony pod kątem SEO

Dobra agencja SEO, która zajmuje się pozycjonowanie stron, wie w jaki sposób zniwelować wady serwisu, co zrobić, żeby był on lepiej postrzegany przez roboty Google. W tym celu wykonuje m.in. kroki takie jak:

– Dostosowywanie kodu strony do wymagań wyszukiwarek,

– Optymalizacja treści tak, aby content działał na korzyść strony,

– Dostosowywanie plików graficznych, mapy strony, przekierowań itd.

Roboty sieciowe mają konkretny sposób (klucz) rozpoznawania treści i nadawania im właściwych pozycji w wynikach wyszukiwania. Zadaniem pozycjonerów jest dopasować zawartość i sposób działania serwisu do tego klucza i sprawić, żeby była ona przyjazna dla wyszukiwarek. Na etapie optymalizacji ustalane jest również, w jakie miejsca roboty indeksujące nie powinny mieć dostępu.

Zdarza się, że treść stron internetowych jest jednym, wielkim ciągiem tekstu, w którym w niewłaściwy sposób umieszczone są słowa i frazy kluczowe (zbyt mało, zbyt dużo lub w nieodpowiednich miejscach), tekst nie jest różnorodny, brakuje odpowiedniej struktury nagłówków. Żeby strona znalazła się wyżej, treść musi zostać poprawiona na taką, która w oczach robotów jest bardziej atrakcyjna i zawiera właściwe nasycenie słów kluczowych.

Te wszystkie modyfikacje oraz wiele dodatkowych sprawiają, że dany adres www automatycznie staje się bardziej wartościowy i osiąga lepszą pozycję w wyszukiwarce, a co za tym idzie przyciąga większość liczbę użytkowników.

 

Wpisy promowane

Zobacz ofertę Wpisów promowanych.

Wydarzenia

26.03.2025 - 27.03.2025 IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
27.03.2025 Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025 Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
05.04.2025 XXVIII Konkurs KAROLE
09.05.2025 PM Showcase Day
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe

Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!

Scroll to Top