Dyspozytorzy z X-Press Couriers korzystają z systemu lokalizacji kurierów i przesyłek w czasie rzeczywistym autorstwa firmy Indigo. Serce rozwiązania stanowi Targeo® – oparta na silniku AutoMapy® platforma technologiczna do lokalizacji on-line i zarządzania pracownikami mobilnymi.
Platforma mobilna Targeo® została wdrożona w X-Press Couriers, aby skrócić oraz uprościć długą i skomplikowaną drogę, jaką przebywa przesyłka w firmie kurierskiej. Główne cele postawione przed projektem to możliwość ciągłej lokalizacji kurierów oraz przekazywanie zamówień w formie elektronicznej. Targeo® bazuje na mapach cyfrowych AutoMapy® – najpopularniejszego w Polsce systemu nawigacji satelitarnej, co umożliwia wizualizację aktualnej pozycji GPS z dokładnością do 5 metrów oraz wyznaczanie i śledzenie tras w czasie rzeczywistym.
Kurierzy są wyposażeni w mobilne terminale – palmtopy z modułami GPS i GPRS. Co kilka sekund informacje o aktualnej pozycji i stanie realizacji zleceń są przesyłane do dyspozytorni, co pozwala na optymalizację przydzielania kolejnych zleceń i skrócenie oferowanego Klientom czasu doręczeń. Przydzielone przez dyspozytora zlecenie jest przesyłane przy użyciu GPRS na terminal kuriera, dzięki czemu problem błędów przy przekazywaniu zleceń został praktycznie wyeliminowany – po zakończeniu testów firma X-Press Couriers zrezygnowała z wykorzystywanej wcześniej łączności radiowej.
Dla zwiększenia bezpieczeństwa i wiarygodności dokumentacji przewozowej, odbiór i doręczenie przesyłki są potwierdzane na terminalu przez Klienta z wykorzystaniem podpisu elektronicznego.
'Wykorzystywane do tej pory radio było dużo wolniejszym środkiem kontaktu i niosło wiele przekłamań. System Targeo® daje możliwość potwierdzenia statusu realizacji danego zamówienia, a nawet wprowadzenia w każdej chwili dodatkowych zleceń lub zmian pochodzących od Klienta’ – wyjaśnia Paweł Tkaczyk, dyrektor handlowy X-press Couriers. 'Od czasu wprowadzenia rozwiązania odnotowaliśmy ponad
43-procentową redukcję reklamacji wynikających z opóźnień’ – dodaje Tkaczyk.
Z badań konsumenckich wynika, że dla Klientów korzystających z usług firm kurierskich największe znacznie mają czas i bezpieczeństwo dostarczania przesyłek. Dzięki Targeo®, telefonując do X-Press Couriers można się dowiedzieć, gdzie znajduje się dana przesyłka i kiedy dotrze w wyznaczone miejsce.
W nieodległej przyszłości Klient będzie miał możliwość podglądu non-stop swojej przesyłki w Internecie wraz z informacją o dokładnym położeniu i prawdopodobnym czasie dostawy, bez konieczności telefonowania do Centrum Obsługi Klienta.
'Targeo® łączy w ramach jednego systemu szereg funkcji logistycznych – lokalizację pracowników mobilnych i pojazdów, mobilną obsługę zleceń, automatyczne geokodowanie adresów oraz nawigację GPS. Rozwiązania te umożliwiają osiągnięcie znaczących oszczędności i podwyższenia jakości wszędzie tam, gdzie pracownicy mobilni odwiedzają wiele lokalizacji w ciągu jednego dnia’. – mówi Rafał Mikołajczak, prezes zarządu Indigo.
Wpisy promowane
- Zrównoważony rozwój w centrum uwagi. Efektywne utrzymanie czystości w zakładzie dzięki produktom firmy Mewa oferowanym z kompleksowym pakietem usług. Dostawca usług tekstylnych jakim jest firmaMewa zapewnia firmom zrównoważone i wydajne rozwiązania w zakresie czyszczenia przemysłowego. Zastosowanie czyściw wielokrotnego użytku ...
- Projektowanie aplikacji – z jakimi wyzwaniami spotykają się specjaliści?Wyzwaniem dla specjalistów IT jest konieczność tworzenia produktów z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii, w tym rozwiązań z zakresu machine learning i ...
Wydarzenia
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Duński sklep Coolshop wchodzi na polski rynekDuński sklep internetowy Coolshop oficjalnie rozpoczął działalność w Polsce, oferując szeroki asortyment produktów. W ofercie znajduje się ponad 45 tysięcy ...
- BaseLinker Index: Wzrost kondycji polskiego e-commerce we wrześniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, która jest jednym z kluczowych systemów do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online w regionie CEE, opublikowali najnowszy ...
- Shoper wzmacnia współpracę z AlsendoShoper, znany dostawca rozwiązań e-commerce na abonament w Polsce, zacieśnia współpracę z firmą Alsendo, specjalizującą się w logistyce dla sklepów ...
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.