Badania: najbardziej aktywni na Facebooku wydają najwięcej na zakupy online

E-biznes odkrywa media społeczne i coraz śmielej wykorzystuje ich potencjał. Sprzedawcy są grupą, dla której platformy takie jak Facebook, czy Twitter oznaczają realne zyski. Tak przynajmniej wynika z badań firmy comScore, na które powołuje się serwis eMarketer. Pokazują one, że użytkownicy popularnych sieci społecznościowych spędzają w internecie więcej czasu niż „przeciętni” internauci i – co ciekawsze – wydają tu więcej pieniędzy.

Firmy związały się z serwisami społecznościowymi. I choć trudno powiedzieć, czy jest to małżeństwo z miłości czy z rozsądku to aż dziewięć na dziesięć badanych amerykańskich firm chce wykorzystywać Facebooka w swoich działaniach promocyjnych w najbliższej przyszłości.

Badania comScore pokazują ciekawe zależności dotyczące Facebooka, które mogą zainspirować przedsiębiorców. Użytkownicy, którzy w serwisie społecznościowym spędzają najwięcej czasu, wydali również najwięcej pieniędzy na zakupy online. 20 proc. najbardziej aktywnych spośród badanych internautów wydało średnio ok. 67 dolarów na ten cel.

Ciekawe jest również to, że internauci, którzy nie korzystają z Facebooka w ogóle kupili zdecydowanie mniej – wydając tylko 27 dolarów w pierwszym kwartale. Sprzedawcy w popularnym serwisie celują więc nie tylko w najbardziej aktywnych użytkowników internetu; osoby poza siecią są skłonne wydawać znacznie mniej.

Badania: najbardziej aktywni na Facebooku wydają najwięcej na zakupy online 1

Nieco inaczej przedstawia się sprawa z Twitterem. Większe sumy wydawane na zakupy online nie są powiązane z większą aktywnością w serwisie. Jednocześnie jednak użytkownicy mikrobloga wydają więcej niż „przeciętni” internauci – i więcej niż użytkownicy Facebooka.

Badania: najbardziej aktywni na Facebooku wydają najwięcej na zakupy online 2

Jak wytłumaczyć takie zależności? Z jednej strony warto pamiętać, że obecne serwisy społecznościowe nie są już miejscem spotkań wyłącznie nastolatków. Dominują w nich osoby młode, ale już samodzielne, o stałych dochodach (najwięcej użytkowników Facebooka mieści się w grupie 18-25 lat, nieco mniej w 26-34 lat). Z drugiej zaś, najbardziej aktywni internauci to osoby zainteresowane nowymi rozwiązaniami z wyższym poziomem wiedzy i zaufania do internetu, również e-biznesu.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top