ContactPoint – firma świadcząca usługi call center na zlecenie, w tym badania typu CATI, przeprowadziła drugą część badań dotyczących nastawienia konsumentów do komunikacji telefonicznej firm z rynkiem. Pierwsze, zrealizowane w kwietniu b.r. badanie dotyczyło infolinii, drugie, wykonane w maju – telemarketingu.
Przebadano 635 losowo wybranych osób z obszaru całej Polski. 308 z nich, czyli 48% respondentów mogło podzielić się doświadczeniami związanymi z telemarketingiem, tj. przynajmniej raz w życiu odebrało telefon komercyjny od firmy.
W 14% przypadków przedmiotem telemarketingu była książka, w 14% – usługi telekomunikacyjne i usługi dostępu do Internetu, w 10% – artykuły gospodarstwa domowego, zwłaszcza filtry do uzdatniania wody, w 6% – ubezpieczenia. Wśród zapamiętanych produktów oferowanych przez telefon wymieniano ponadto usługi biur podróży, bankowe, artykuły biurowe, kosmetyki, a także zaproszenia na degustację wina.
22% adresatów działań telemarketingowych skorzystało z oferty firmy dzwoniącej. 63% z nich zdecydowało się na kupno z powodu niskiej ceny i atrakcyjnych warunków zakupu, 29% w związku z bieżącym zapotrzebowaniem na oferowany produkt/usługę, natomiast 15% zainteresowały wymieniane cechy produktu.
Jako przyczyny odmowy wymieniano brak zapotrzebowania na produkt/usługę – 24%, zadowolenie z dotychczasowego dostawcy/usługodawcy – 18%, zbyt wysoką cenę – 17%, a także preferowanie innych form sprzedaży – 9%.
Najliczniejsza grupa spośród badanych osób – 26% uważa, że firmy powinny komunikować się z konsumentami przez telefon, 14% uważa, że kanałem komunikacji powinien być Internet, dla 12% powinny to być ulotki i broszury przesyłane pocztą, dla 8% – e-mail i dla kolejnych 8% – reklama w mediach.
Pośród czynników, które zwiększyłyby pozytywne nastawienie do odbierania telefonów handlowych od firm, respondenci wymieniali: łatwość zakończenia rozmowy w przypadku braku zainteresowania przedstawianą ofertą, zniżki na połączenia telefoniczne, czy wcześniejszą możliwość selekcji produktów, które miałyby być przedstawiane przez telefon.
Preferencje respondentów dotyczące godzin, w jakich najchętniej odbieraliby telefony komercyjne od firm – w przyjętych ramach pomiędzy 9:00 a 22:00 – wydają się nie wykazywać żadnych prawidłowości. Respondenci najbardziej chcieliby drogą telefoniczną odbierać informacje o promocji sprzedaży – 63%.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.