Analitycy platformy BaseLinker– systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, przeprowadzili najnowszy odczyt BaseLinker Index. We wrześniu 2023 r. wskaźnik kondycji polskiego e-commerce wyniósł 121 punktów. Indeks ten bazuje na danych o sprzedaży prowadzonej przez 3 tys. firm handlujących za pośrednictwem platformy BaseLinker, odpowiadających za znaczną część polskiego e-commerce.
Wartość bazowa – na poziomie 100 pkt, będąca punktem odniesienie do odczytów indeksu w kolejnych miesiącach, została ustalona na bazie danych o sprzedaży ze stycznia 2022 r. Wrześniowy BaseLinker Index jest niższy niż w sierpniu – przed miesiącem wynosił on 125 pkt. Zdaniem analityków BaseLinkera, wynika to jednak z typowych sezonowych fluktuacji, a nie pogarszania się nastrojów w polskim e-handlu. Przed rokiem, we wrześniu 2023 r. wartość indeksu wynosiła bowiem 115 pkt.
Z danych zagregowanych w BaseLinker Index wynika, że we wrześniu 2023 r. firmy uwzględnione w indeksie zwiększyły poziom sprzedaży o 5,1 proc. (rok do roku), powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 3,4 proc., a średnia wartość koszyka wzrosła o 1,4 proc. Względem sierpnia br. sprzedaż była natomiast mniejsza o 2,7 proc. Na ten spadek złożyła się malejąca liczba zamówień, a także minimalnie mniejsza wartość, która spadła – ze 195,5 zł do 195,0 zł.
– Spadek wskaźnika BaseLinker Indeks we wrześniu nie jest zaskoczeniem. Słabsze dane wrześniowe w porównaniu z sierpniem w dużej mierze są po prostu wynikiem tego, że miesiąc jest krótszy oraz we wrześniu mieliśmy nadzwyczaj dużo piątków i sobót które są bardzo słabymi dniami dla e-commerce. Sprzedaż ecommerce w sobote jest niemal o połowę niższa niż w dni robocze. – komentuje Łukasz Juśkiewicz, Head of Strategy w BaseLinker. – Z kolei w górę nasz rodzimy e-commerce znów ciągnie sprzedaż cross-border.
Z wyliczeń analityków BaseLinkera wynika, że sprzedaż prowadzona przez rodzime e-sklepy za granicę w porównaniu do września 2022 r. wzrosła aż o 18.5 proc. Jest to kolejny już z rzędu bardzo duży wzrost. Sprzedaż cross-border rośnie bowiem ponad siedmiokrotnie szybciej niż ta krajowa – notująca wzrost tylko na poziomie 2,7 proc.
– Po raz kolejny obserwujemy skrócenie i intensyfikację sezonu zakupowego – BTS (Back to School) zaczął się później niż zwykle, dzięki czemu duża część września była nadal bardzo intensywna dla całej branży. Ten trend obserwujemy już od ponad roku w przypadku największych sezonów takich jak Black Week, Święta Bożego Narodzenia, czy Dzień Dziecka, co sugeruje, że szczyt sezonu w czwartym kwartale będzie jeszcze krótszy i bardziej intensywny niż przed rokiem – komentuje Mirek Drab, dyrektor marketplace Empiku. – Cieszą bardzo dynamiczne wzrosty sprzedaży cross-boarder – blisko 20 proc. wzrosty robią wrażenie i pokazują, że nasz rodzimy eCommerce jest coraz bardziej konkurencyjny i coraz więcej polskich sprzedawców podejmuje to wyzwanie.
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.