BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.

Jesteś związany z branżą e-commerce?
Zapisz się do newslettera, aby otrzymywać na bieżąco informacje, raporty, zapowiedzi wydarzeń branżowych oraz praktyczne porady wspierające Twój rozwój!

Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W styczniu 2025 roku wskaźnik kondycji polskiego e-commerce wyniósł 133 punkty. Indeks ten opiera się na danych o sprzedaży prowadzonej przez 3 000 firm handlujących za pośrednictwem platformy BaseLinker, które odpowiadają za znaczną część obrotów polskiego e-commerce. Wartość bazowa indeksu, ustalona na poziomie 100 punktów, pochodzi ze stycznia 2022 roku. Najnowszy odczyt jest niższy niż w grudniu 2024 roku, kiedy to wynosił 155 punktów.

BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r. 1

Sprzedaż transgraniczna na rekordowym poziomie

W styczniu 2025 roku, w porównaniu do stycznia poprzedniego roku, firmy uwzględnione w indeksie zwiększyły poziom sprzedaży o 9,9 procent, a liczba transakcji wzrosła o 5,4 procent. Średnia wartość koszyka wzrosła o 4,3 procent, osiągając 194,3 zł. Szczególnie wyróżnia się sprzedaż transgraniczna, która stanowiła 20 procent całkowitej sprzedaży w tym okresie. W porównaniu rok do roku, sprzedaż cross-border wzrosła o 28,9 procent, co jest jednym z największych wzrostów od początku badania BaseLinker Index. Aleksandra Rząd, Head of Business Intelligence w BaseLinker, zauważa, że polscy sprzedawcy coraz śmielej wchodzą na zagraniczne rynki, co może przynieść dalsze wzrosty, zwłaszcza w odniesieniu do średniej wartości koszyka zamówień zagranicznych.

Perspektywy rozwoju na rynkach międzynarodowych

Lorna Dunne, Szefowa Działu Sprzedaży Międzynarodowej dla Sprzedawców UE w eBay, podkreśla znaczenie handlu transgranicznego dla polskich firm. Sprzedaż cross-border to obecnie 20 procent całej sprzedaży, co pozwala sprzedawcom na dywersyfikację źródeł dochodu i zwiększenie odporności na zmiany. Sprzedaż transgraniczna otwiera dostęp do ponad 400 milionów kupujących tylko w Europie, co oferuje ogromne możliwości rozwoju. Jakub Stefański, Head of Marketplace z Grupy PHH, zauważa agresywne wzrosty sprzedaży polskich sprzedawców do krajów takich jak Litwa, Łotwa, Estonia i Finlandia. Wzrost GMV wyniósł blisko 100 procent, a rynek fiński odpowiada za dużą część tego wzrostu, mimo że mniej niż połowa sprzedawców z Polski zdecydowała się na eksport do Finlandii.

Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Women TechStyle Summit 2025 (online)
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025

Najnowsze wpisy

Scroll to Top