Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W grudniu 2024 roku wskaźnik kondycji polskiego e-commerce osiągnął 155 punktów, co oznacza wzrost w porównaniu do listopada, kiedy wynosił 154 punkty. Indeks ten opiera się na danych sprzedażowych 3 000 firm korzystających z platformy BaseLinker, które odpowiadają za znaczną część obrotów w polskim e-commerce. Wartość bazowa indeksu, ustalona na poziomie 100 punktów, pochodzi ze stycznia 2022 roku.
Z danych wynika, że w grudniu 2024 roku firmy uwzględnione w indeksie zwiększyły poziom sprzedaży o 10,8% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Liczba transakcji wzrosła o 8,3%, a średnia wartość koszyka zakupowego zwiększyła się o 2,3%, osiągając 183,3 zł. Grudzień okazał się korzystnym miesiącem dla polskich sprzedawców e-commerce, którzy odnotowali wzrost nie tylko liczby zamówień, ale także wartości koszyka zakupowego.
Sukces w handlu transgranicznym
Szczególną uwagę zwraca sukces polskich sprzedawców w handlu transgranicznym, który wzrósł o 13,8%. Popularność i dostępność polskich produktów na międzynarodowych platformach marketplace przyczyniły się do tego wzrostu. Klienci chętnie korzystali z okazji, takich jak promocje Cyber Monday, oraz dokonywali ostatnich przedświątecznych zakupów. Kategoriami, które w grudniu zanotowały największe wzrosty, były „supermarket”, „zdrowie i uroda” oraz „dom i ogród”.

Wyniki BaseLinker Index za grudzień 2024 roku pokazują dynamiczny rozwój polskiego e-commerce, zwłaszcza w kontekście sprzedaży transgranicznej. Polscy sprzedawcy coraz śmielej wkraczają na rynek globalny, co potwierdzają obserwacje na platformach takich jak eBay. Dobre wyniki w kategoriach takich jak „zdrowie i uroda”, „części samochodowe” oraz „dom i ogród” świadczą o różnorodności i konkurencyjności polskiej oferty na arenie międzynarodowej.
Wsparcie dla polskich sprzedawców
Narzędzia i wsparcie oferowane przez platformy takie jak eBay w zakresie handlu transgranicznego, w połączeniu z przedsiębiorczością polskich firm, tworzą skuteczny tandem napędzający wzrost. Celem jest wspieranie polskich sprzedawców w dalszym rozwoju globalnego zasięgu i wykorzystywaniu stałego wzrostu e-commerce na całym świecie. Dzięki temu polscy przedsiębiorcy mogą docierać do milionów kupujących na całym świecie, co przyczynia się do dalszego rozwoju i umacniania pozycji polskiego e-commerce na rynku międzynarodowym.
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.