netPR i Business Communications Associates SA. (BCA) podpisały umowę o współpracy. Firmy zadeklarowały wolę strategicznego współdziałania na rzecz rozwoju internetowego public relations (tzw. ePR). Umowa umożliwi BCA i jej Klientom wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi ePR oferowanych przez netPR. Są to m.in.: internetowe biuro prasowe, monitoring Internetu oraz tzw. web positioning, czyli pozycjonowanie wybranych witryn w wyszukiwarkach internetowych.
BCA jest pierwszą w Polsce agencją public relations, która podjęła współpracę z netPR. Dla netPR oznacza to pełne wejście do polskiej branży PR jako dostawcy specjalistycznych narzędzi internetowych wspomagających tradycyjne działania public relations. „netPR był dotąd postrzegany przez wiele agencji PR jako firma konkurencyjna, a to nie sprzyjało rozwojowi rynku usług ePR w Polsce” – powiedział Marek Woźniak, twórca i szef netPR oraz dodał: „BCA była jedną z pierwszych agencji, która oprócz tradycyjnego PR zaczęła z powodzeniem stosować ePR. Okazało się, że nawet pionierzy wykorzystania internetu w działaniach PR uznali za korzystny dostęp do zaawansowanych rozwiązań, jakimi dysponuje właśnie netPR”.
Zdaniem Marka Woźniaka rozwój rynku PR sprawia, że coraz więcej firm public relations będzie potrzebowało specjalistycznych rozwiązań internetowych. Marek Woźniak spodziewa się więc, że po BCA kolejne agencje PR zdecydują się na partnerstwo z jego firmą.
Dla BCA współpraca z netPR oznacza przede wszystkim wzbogacenie dotychczasowej oferty ePR o nowe narzędzia. „Rola Internetu stale rośnie i nie można już pomijać tego medium w działaniach public relations. Tak jak w przypadku tradycyjnego PR, także w ePR potrzebne są zewnętrzne firmy wspierające agencję public relations. Dwa lata temu, aby umożliwić dziennikarzom dostęp online do materiałów prasowych naszych klientów, uruchomiliśmy własny newsroom. Teraz możemy poszerzyć naszą ofertę ePR pracując z netPR”- powiedziała Katarzyna Kamińska, odpowiedzialna za ePR w BCA.
W opinii obu firm public relations w Internecie ma dużą przyszłość. Z pierwszego w Polsce badania online dziennikarzy przeprowadzonego przez BCA i agencję badawczą ARC Rynek i Opinia w grudniu ubiegłego roku wynika, że Internet stał się podstawowym narzędziem pracy polskich dziennikarzy, mających do niego dostęp. Niemal wszyscy dziennikarze biorący udział w badaniu (99%) zadeklarowali, że korzystają z Internetu jako źródła informacji. Co trzeci ankietowany (30,5%) uważa Internet za najważniejsze źródło informacji. Większe znaczenie dla dziennikarzy mają tylko własne źródła informacji (38,1%). Zdecydowana większość ankietowanych dziennikarzy (88,6%) stwierdziło, że ich praca byłaby trudna bez Internetu. Wyniki tego badania można znaleźć pod adresem: http://www.bca.com.pl/bca/badanie/raport.html
http://www.netpr.pl
http://www.bca.com.pl
Wpisy promowane
- Prowadzisz e-biznes? Sprawdź, jak wybrać odpowiedniego partnera do działań marketingowychRozwój e-biznesu w dzisiejszych czasach nieodłącznie wiąże się z przemyślaną strategią marketingową – dynamiczny wzrost konkurencji w branży internetowej powoduje, ...
- Jak farmy fotowoltaiczne mogą wspierać biznesy internetowe?Rosnące zapotrzebowanie na energię w biznesach online wymusza poszukiwanie stabilnych i ekonomicznych rozwiązań. Farmy fotowoltaiczne to sposób na obniżenie kosztów ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.