netPR i Business Communications Associates SA. (BCA) podpisały umowę o współpracy. Firmy zadeklarowały wolę strategicznego współdziałania na rzecz rozwoju internetowego public relations (tzw. ePR). Umowa umożliwi BCA i jej Klientom wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi ePR oferowanych przez netPR. Są to m.in.: internetowe biuro prasowe, monitoring Internetu oraz tzw. web positioning, czyli pozycjonowanie wybranych witryn w wyszukiwarkach internetowych.
BCA jest pierwszą w Polsce agencją public relations, która podjęła współpracę z netPR. Dla netPR oznacza to pełne wejście do polskiej branży PR jako dostawcy specjalistycznych narzędzi internetowych wspomagających tradycyjne działania public relations. „netPR był dotąd postrzegany przez wiele agencji PR jako firma konkurencyjna, a to nie sprzyjało rozwojowi rynku usług ePR w Polsce” – powiedział Marek Woźniak, twórca i szef netPR oraz dodał: „BCA była jedną z pierwszych agencji, która oprócz tradycyjnego PR zaczęła z powodzeniem stosować ePR. Okazało się, że nawet pionierzy wykorzystania internetu w działaniach PR uznali za korzystny dostęp do zaawansowanych rozwiązań, jakimi dysponuje właśnie netPR”.
Zdaniem Marka Woźniaka rozwój rynku PR sprawia, że coraz więcej firm public relations będzie potrzebowało specjalistycznych rozwiązań internetowych. Marek Woźniak spodziewa się więc, że po BCA kolejne agencje PR zdecydują się na partnerstwo z jego firmą.
Dla BCA współpraca z netPR oznacza przede wszystkim wzbogacenie dotychczasowej oferty ePR o nowe narzędzia. „Rola Internetu stale rośnie i nie można już pomijać tego medium w działaniach public relations. Tak jak w przypadku tradycyjnego PR, także w ePR potrzebne są zewnętrzne firmy wspierające agencję public relations. Dwa lata temu, aby umożliwić dziennikarzom dostęp online do materiałów prasowych naszych klientów, uruchomiliśmy własny newsroom. Teraz możemy poszerzyć naszą ofertę ePR pracując z netPR”- powiedziała Katarzyna Kamińska, odpowiedzialna za ePR w BCA.
W opinii obu firm public relations w Internecie ma dużą przyszłość. Z pierwszego w Polsce badania online dziennikarzy przeprowadzonego przez BCA i agencję badawczą ARC Rynek i Opinia w grudniu ubiegłego roku wynika, że Internet stał się podstawowym narzędziem pracy polskich dziennikarzy, mających do niego dostęp. Niemal wszyscy dziennikarze biorący udział w badaniu (99%) zadeklarowali, że korzystają z Internetu jako źródła informacji. Co trzeci ankietowany (30,5%) uważa Internet za najważniejsze źródło informacji. Większe znaczenie dla dziennikarzy mają tylko własne źródła informacji (38,1%). Zdecydowana większość ankietowanych dziennikarzy (88,6%) stwierdziło, że ich praca byłaby trudna bez Internetu. Wyniki tego badania można znaleźć pod adresem: http://www.bca.com.pl/bca/badanie/raport.html
http://www.netpr.pl
http://www.bca.com.pl
Wpisy promowane
- Co robić, aby się nie wypalić, pracując wiele lat w jednej firmie?Wieloletnia praca w jednej firmie najczęściej na tym samym stanowisku może prowadzić do wypalenia, wskutek czego stracisz cały zapał do ...
- Wycena jednoosobowej działalności gospodarczej. Metody.Wycena jednoosobowej działalności gospodarczej (firmy jednoosobowej) bazuje na tych samych metodach, które stosuje się w wycenie innych podmiotów biznesowych. Wycena ...
Wydarzenia
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Duński sklep Coolshop wchodzi na polski rynekDuński sklep internetowy Coolshop oficjalnie rozpoczął działalność w Polsce, oferując szeroki asortyment produktów. W ofercie znajduje się ponad 45 tysięcy ...
- BaseLinker Index: Wzrost kondycji polskiego e-commerce we wrześniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, która jest jednym z kluczowych systemów do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online w regionie CEE, opublikowali najnowszy ...
- Shoper wzmacnia współpracę z AlsendoShoper, znany dostawca rozwiązań e-commerce na abonament w Polsce, zacieśnia współpracę z firmą Alsendo, specjalizującą się w logistyce dla sklepów ...
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.