BCA S.A. inwestuje w Internet Public Relations

Opublikowano: 21 października 2002. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Agencja public relations Business Communications Associates S.A. (BCA S.A.) uruchomiła nowy system komunikacji z mediami. Łączy on funkcje bazy mediów, programu pocztowego i biura prasowego online. System przygotowano w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie ze strony dziennikarzy na dostarczanie informacji drogą elektroniczną oraz z myślą o klientach agencji, którzy coraz częściej potrzebują możliwości błyskawicznego komunikowania się z mediami.

Dziennikarze korzystają z systemu przez Newsroom (http://newsroom.bca.com.pl). Tam publikowane są na bieżąco komunikaty prasowe i dodatkowe materiały informacyjne jak backgroundery, ilustracje czy pliki audio i video. Każdy dziennikarz może wybrać interesujące go tematy i „widzieć” tylko odpowiadające im informacje (opcja: Mój Newsroom). Poruszanie się po serwisie ułatwia też wyszukiwarka i katalogi. Ponad to w momencie zapisania się do Newsroomu dziennikarz wybiera sposób i format przesyłania informacji prasowych.

System daje też nowe możliwości klientom BCA. Już w ciągu jednego dnia mogą oni uruchomić biuro prasowe na swoim firmowym serwisie WWW. Biuro jest prowadzone przez BCA – konsultanci agencji opracowują i publikują informacje prasowe oraz sporządzają raporty dotyczące oglądalności serwisu. „To pierwsza tego typu oferta agencji public relations w Polsce” – mówi Katarzyna Kamińska, odpowiedzialna w firmie za Internet Public Relations – „obecnie nie można prowadzić działań public relations bez Internetu, dlatego już dziś myślimy o wdrożeniu kolejnych rozwiązań, dzięki którym media otrzymają lepszą informację, a nasi klienci jeszcze bardziej profesjonalną obsługę”.

Zaletą rozwiązania jest również jego obsługa z dowolnego miejsca i o dowolnym czasie – przez Internet. Ma to szczególne znaczenie w projektach kryzysowych (konieczność pracy poza biurem agencji) lub np. podczas wyjazdów zagranicznych. Dodatkowo system pozwala na dystrybucję tzw. newsletterów, czyli elektronicznych biuletynów informacyjnych do wybranej grupy dziennikarzy lub inaczej określonych grup docelowych.

System komunikacji z mediami wykonała firma netPR.pl, z którą BCA współpracuje od ponad roku w zakresie Internet Public Relations. System jest zintegrowany z pierwszym polskim Wire Service (http://media.netpr.pl) prowadzonym przez netPR.pl, dzięki czemu informacje z BCA są automatycznie umieszczane na licznych serwisach informacyjnych oraz trafiają do większej liczby dziennikarzy zainteresowanych tematem.

BCA zmieniała również swój serwis firmowy (www.bca.com.pl), w którym nacisk położono na prezentacje projektów realizowanych przez agencję. Ponad to znalazła się w nim specjalna sekcja dla klientów, umożliwiająca wymianę plików – np. raportów monitoringu prasowego czy materiałów graficznych. Serwis zaprojektowała i wykonała agencja interaktywna OS3 Multimedia.

Usługi Internet Public Relations BCA rozwija od ponad dwóch lat. W marcu 2000 roku jako pierwsza agencja public relations uruchomiła biuro prasowe z informacjami prasowymi na temat klientów i własnymi. Dziennikarze dowiadywali się o nich z newslettera. Następnie BCA wprowadziła do swej oferty monitoring mediów online, kampanie e-publicity oraz pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Do tej pory agencja zrealizowała kilkanaście projektów IPR m.in. dla Boehringer Ingelheim, ITI, Vattenfall czy The Absolut Company.

http://www.bca.com.pl

Sylwester KozakBCA S.A. inwestuje w Internet Public Relations

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.