Bezpieczne logowanie w AOL

Opublikowano: 22 września 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , , ,

Bezpieczne logowanie w AOL 1Firmy America Online oraz RSA Security poinformowały o uruchomieniu nowej, zaawansowanej usługi AOL PassCode, zapewniającej dwupoziomową ochronę konta. W tym celu wykorzystano token SecurID – urządzenie wielkości breloczka do kluczy, które co 60 sekund generuje i wyświetla inny 6-cyfrowy kod.

„AOL PassCode to dodatkowe zabezpieczenie konta AOL, co 60 sekund automatycznie generujące nowe, dodatkowe hasło” — powiedział Ned Brody, wiceprezes AOL ds. usług zaawansowanych (Premium Services). „Wielu naszych klientów wykorzystuje konta do prowadzenia działalności gospodarczej, zawierania transakcji finansowych lub innych czynności poufnych. AOL PassCode to wyższy stopień bezpieczeństwa dzięki zastosowaniu takiego samego nowoczesnego, dwustopniowego systemu uwierzytelniania, jaki funkcjonuje w wielu instytucjach finansowych, firmach z sektora nowych technologii czy innych ważnych przedsiębiorstwach. Jesteśmy dumni z tego, że jako pierwszy serwis online oferujemy naszym użytkownikom możliwość skorzystania z tak skutecznych zabezpieczeń”.

AOL PassCode zapewnia wyższy standard ochrony klientów poprzez wykorzystanie nowoczesnego dwupoziomowego systemu uwierzytelniania RSA SecurID, stosowanego w tysiącach firm na całym świecie. W celu zalogowania się do konta użytkownik AOL musi wpisać swoje hasło a następnie kod wyświetlany w danej chwili na urządzeniu.

„Rosnąca liczba zagrożeń czyhających w Internecie i coraz większe oczekiwania użytkowników zrodziły konieczność lepszej ochrony online informacji osobistych znajdujących się w sieci” — powiedział Art Coviello, prezes i dyrektor generalny RSA Security. „AOL PassCode to proste i wydajne narzędzie chroniące konto AOL i wszystkie zgromadzone na nim informacje za pomocą jednej z najlepszych na świecie technologii uwierzytelniania. RSA Security jest liderem na rynku zaawansowanych rozwiązań do dwustopniowego uwierzytelniania. Jesteśmy zadowoleni z rozwijającej się współpracy z AOL w dziedzinie ochrony elektronicznej tożsamości online”.

Zasada działania usługi AOL PassCode:

Aby zalogować się do konta AOL, użytkownik musi podać swoje hasło oraz kod generowany w danej chwili przez urządzenie PassCode.

Wykorzystując opatentowaną technologię uwierzytelniania firmy RSA Security, urządzenie co 60 sekund generuje prosty, sześciocyfrowy kod.

W efekcie powstaje aktualny jedynie w danym momencie kod PassCode, wykorzystywany do identyfikacji, czyli uwierzytelnienia użytkownika. System weryfikuje hasło, odpowiednio udostępniając lub blokując dostęp do konta.

„Wdrożenie usługi AOL PassCode to przełomowe wydarzenie w historii handlu elektronicznego, które utoruje drogę do rozpropagowania i zwiększenia zapotrzebowania na dwustopniowe uwierzytelnianie wśród użytkowników i usługodawców w Stanach Zjednoczonych” — powiedział Avivah Litan, wiceprezes i dyrektor ds. badań w firmie Gartner, zajmującej się badaniami i analizami światowego rynku IT.

„Firma AOL jako pierwsza zaoferowała użytkownikom indywidualnym dodatkowe zabezpieczenie w akceptowalnej cenie. Wykorzystanie w tym celu praktycznej i sprawdzonej technologii RSA Security było logicznym wyborem”.

„Zjawiska kradzieży tożsamości, podszywania się pod strony innych firm w celu wykradania danych (phishing) czy szerzenia się destrukcyjnego oprogramowania to dowód, że ochrona hasłem jest zbyt słaba w przypadku poufnych danych online. Podważa to zaufanie użytkowników, przedsiębiorstw i instytucji do Internetu” — mówi Coviello. „Na potrzeby zabezpieczania zdalnego i mobilnego dostępu do zasobów przedsiębiorstwa stworzyliśmy standard zaawansowanego, dwustopniowego uwierzytelniania. Obecnie chcemy rozszerzyć jego zastosowanie, oferując bezpieczne, proste i ekonomiczne rozwiązania dla użytkowników indywidualnych, małych i średnich przedsiębiorstw oraz w szerszym stopniu dla dużych firm”.

W trakcie badania przeprowadzonego w lutym 2004 r. wspólnie przez RSA Security i Opinion Research Corporation, ponad jedna trzecia ankietowanych użytkowników indywidualnych stwierdziła, że tradycyjne zabezpieczenie danych osobowych za pomocą numeru identyfikacyjnego i hasła jest niewystarczające. Inne badanie dotyczące bankowości internetowej przeprowadzone w Wielkiej Brytanii przez firmy RSA Security i MORI Research wykazało, że prawie 40 procent użytkowników Internetu byłoby bardziej skłonnych korzystać z usług bankowych online, gdyby standardy zabezpieczeń były wyższe. Spośród już korzystających z tego typu usług 27 procent oznajmiło, że straciłoby zaufanie do własnego banku, gdyby ten nie wprowadził zaawansowanego uwierzytelniania w chwili, gdy zastosują je inne banki.

http://www.rsasecurity.com

http://www.astcon.pl

Sylwester KozakBezpieczne logowanie w AOL

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.