Bloger robi karierę

Bloger, jeszcze nie tak dawno indywidualista i romantyk, dla którego najważniejsza była możliwość nieskrepowanego wyrażania własnej opinii, coraz częściej staje się obiektem zainteresowania firm. Wiele z nich, nie tylko tych bezpośrednio związanych ze światem nowych technologii, właśnie na blogach poszukuje kreatywnych i samodzielnych pracowników.

W cenie jest ich umiejętność formułowania samodzielnych opinii, poszukiwani informacji i komunikowania się z Internautami. Nieco wcześniej dostrzeżono też, że blogi mogą odgrywać ważną rolę w komunikacji między firmami, a odbiorcami ich produktów i usług.

„Dziś blogują politycy, duchowni, dziennikarze, studenci, gospodynie domowe i…firmy lub blogerzy dla firm”- mówi Beata Szilf-Nitka, Country Manager internetowej giełdy pracy InfoPraca.pl. „Informacje i opinie zamieszczane na blogach są często bardziej akceptowane przez Internautów, niż publikacje w poważnych czasopismach czy w dużych portalach internetowych, a najciekawsze blogi spełniają funkcję opiniotwórczą.”

Z raportu „State of the Blogosphere/2008”, opublikowanego przez serwis Technorati wynika, że 71% ankietowanych uważa informacje zamieszczane na blogach za wiarygodne i prawdziwe. Blogi coraz częściej wykorzystywane są też w pośrednictwie pracy, tak jak np. weblog.infopraca.pl, który łączy w sobie funkcję informacyjną z rozrywką. Znajdziemy tam informację o tym, co to jest Development Center i dlaczego pracownicy nie lubią tej formy sprawdzania ich efektywności. Dowiemy się, czy warto wysyłać swoje CV, jeśli firma nie prowadzi rekrutacji, jak unikać błędów w czasie rozmowy kwalifikacyjnej, a także jak student może zaoszczędzić zarobione pieniądze oraz dlaczego niektóre firmy rozdają swoim pracownikom rowery.

Według  serwisu Technorati blogi powiązane z firmami stanowią już około 12% całej blogosfery i zdaniem specjalistów ich rola w biznesie będzie rosła. Wykorzystywane są też w komunikacji wewnątrz firm, ale w Polsce ta forma wymiany pomysłów i informacji nie zyskała szczególnego znaczenia.

Blogerzy to nie tylko osoby młode – ponad 30% autorów przekroczyło trzydziestkę – wynika z raportu opublikowanego w lutym 2008 roku przez firmę badawczą Gemius S.A. oraz Blox.pl. W grupie „aktywnych autorów” – 59% to osoby z wykształceniem wyższym, większość blogerów pracuje zawodowo (66%), połowa uczy się lub studiuje.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top