Blogi – źródło wiedzy, czy informacyjny śmietnik?

Opublikowano: 28 sierpnia 2007. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

W ciągu kilku ostatnich lat blogi zyskały miliony użytkowników. Dlaczego tak się stało? Ponieważ blogi stanowią praktycznie nieograniczone źródło informacji. W XXI wieku obieg informacji nabrał niespotykanego wcześniej tempa. Ludzie nie ufają już bezgranicznie gazetom czy telewizji, a źródła obiektywnej wiedzy szukają w Internecie. Wierzą bowiem, że prawdziwe informacje jest w stanie dostarczyć im tylko osoba której nie ogranicza wydawca i kapitał za nim stojący.
Są jednak również i zagrożenia. Brak wydawcy, może oznaczać brak odpowiedzialności za umieszczane treści. Z punktu widzenia firm stanowi to spory problem. Ponieważ blogi poruszają tematy niewygodne, a ludzie sugerują się tym co na nich przeczytają. Każdy kij ma jednak dwa końce. Wielkie koncerny już dziś stosują blogi jako tani i skuteczny sposób reklamowania swoich produktów. Codziennością na blogach jest kryptoreklama, czy opłacanie blogerów w zamian za pozytywne wpisy. Dlatego ważna jest kontrola tego co się na blogach dzieje, aby móc skutecznie kreować wizerunek firmy i opinie na temat jej produktów.

Firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów widząc potęgę źródła informacji jakim są blogi poszerzyła swoją ofertę wdrażając Monitoring blogów.
„Monitorowanie Internetu, które opiera się na analizie treści zawartej na: portalach informacyjnych, wortalach, serwisach tematycznych, serwisach społecznościowych oraz grupach i forach dyskusyjnych, to już za mało – mówi Adam Ścibior Kierownik Monitoringu Internetu w PRESS-SERVICE. Internet cały czas się rozwija. Coraz częściej najświeższe informacje pojawiają się na blogach. Szczególną rolę w tym obszarze pełnią blogi eksperckie. Ich twórcy są rzeczywistymi pasjonatami, którzy często jako pierwsi dostarczają na rynek bardzo ciekawe informacje. Dlatego, by w pełni zaspokoić oczekiwania naszych klientów poszerzyliśmy zakres świadczonych usług właśnie o monitoring blogów. Codziennie przeglądamy ich ponad 3,5 miliona poszukując nowych, interesujących treści.”

PRESS-SERVICE posiada autorski system do monitoringu Internetu. Miesięcznie dostarcza swoim klientom ponad 35 tys. informacji z tego medium. Znajduje je przeszukując codziennie 1,5 miliona stron Internetowych. Teraz dołączą do nich również blogi. To tylko część oferty, bowiem firma przegląda ponad 900 tytułów prasowych oraz monitoruje stacje radiowe i telewizyjne. Uzupełnieniem krajowej oferty jest kompleksowy monitoring mediów za granicą, na każdym kontynencie.

„Efektywne zarządzanie firmą, czy prowadzenie działań public relations jest możliwe dzięki dostępowi do aktualnych informacji. Monitoring mediów to nie tylko wycinki prasowe, ale też ważne narzędzie analityczne dostarczające niezbędnych wiadomości, wykorzystywanych w procesie decyzyjnym…” – podkreśla Sebastian Bykowski wiceprezes PRESS-SRERVICE Monitoring Mediów.

www.press-service.com.pl

Hanna LaskowskaBlogi – źródło wiedzy, czy informacyjny śmietnik?

Podziel się!

O autorze

hania