Obserwowanie amerykańskiego rynku internetowego jest ważne i interesujące z kilku powodów. Najważniejszy jest jednak najprostszy – możemy uczyć się na zmianach jakie tam zachodzą jest bowiem bardzo prawdopodobne, że prędzej, czy później czeka nas ta sama droga. Dziś trochę na temat blogów i zakupów w sieci.
Amerykańscy internauci uwielbiają robić zakupy w sieci. Niektórzy z nich korzystają przy tym ze stron pośredniczących (takich jak choćby Amazon). Inni wolą aukcje internetowe jak eBay, jeszcze inni – porównywarki cen takie jak MySimon. Jak wynika z niedawnych badań Piper Jaffray, amerykańskiej firmy inwestycyjnej, żadna z tych platform nie dominuje jeśli chodzi o preferencje zakupowe. Wykres poniżej obrazuje pośredników, z usług których korzystali badani. Respondenci preferowali strony pośredniczące, następnie bezpośrednie strony sprzedawców, wyszukiwarki, aukcje i porównywarki. Żadna z nich nie wybija się jednak ponad konkurencję. Zgodnie z badaniami kluczem do sukcesu jest oferowanie produktów za pośrednictwem różnych kanałów.
Jeffrey Grau, starszy analityk eMarketera, skomentował ten fakt następująco: strony pośredniczące są popularne ponieważ są stale otwartymi platformami, które oferują szeroką gamę produktów w cenach zbliżonych do producenckich.
Porówywarki zyskują popularność również poprzez różnorodny asortyment, ale nie można na nich dokonywać zakupów – klienci odsyłani są na strony poszczególnych sprzedawców – przypomniał Grau.
Tymczasem badania JupiterResearchpokazują, że połowa Amerykanów czytających blogi uważa, że są one użytecznym źródłem informacji zakupowych. Więcej niż połowa respondentów, którzy ufali blogom w przeszłości twierdzi, że informacje które na nich znaleźli pomogły im w dokonaniu wyboru zakupowego.
Dla części internautów, blogi służą za narzędzie nawigacyjne, co daje naprawdę duże możliwości reklamodawcom. Blogi zaczynają być zaufanymi przewodnikami, podpowiadającymi użytkownikom poszukującym bardzo specyficznych informacji – powiedział Rob Crumpler, dyrektor BuzzLogic, sponsora badań JupiterResearch.
Liczba użytkowników, na których blogi mają wpływ będzie rosła – wynika z badania. Więcej niż dwie trzecie internautów będzie czytało blogi w 2012 roku (w zeszłym roku robiła to połowa użytkowników internetu).
Co to oznacza? Nic nowego, oczywiście. Pokazuje bowiem jak wielkie znaczenie ma internet jako całość oraz poszczególne jego części dla strategii konsumenckich. Zarówno reklamodawcy jak i wydawcy (w tym także blogerzy) powinni być świadomi tego potencjału.
admagazine.pl
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
- Black Week według Shoper: Rekordowe zakupy, wzrost popularności płatności online i strategie marketingowe sprzedawcówBlack Week to nie tylko czas intensywnych zakupów, ale również okres analizy trendów konsumenckich i zachowań klientów. W trakcie tego ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.