Blogujący HR

Blogują politycy, studenci, licealistki, programiści, firmy i pracownicy działów Human Resources. Już prawie co piąta amerykańska korporacja prowadzi oficjalny blog, a niektóre firmy technologiczne posiadają nawet kilkadziesiąt blogów. Jak wynika z raportu State of the Blogosphere 2009, blogi powiązane z firmami stanowiły w 2009 roku około 14 proc. całej blogosfery, czyli o 2 proc więcej niż przed rokiem i zdaniem specjalistów ich rola w biznesie będzie rosła.

Blogi stały się dziś także ważnym narzędziem wykorzystywanym przez pracowników działów Human Resources, internetowych giełd pracy i agencji zatrudnienia. Wśród blogerów można nie tylko szukać zaangażowanych kandydatów do pracy, ale ich wymiana poglądów z nimi mogą być także źródłem wiedzy i podnoszenia kwalifikacji, promowania własnych rozwiązań, firm i zakresu ich działania. Blogi odwiedzają także często osoby poszukujące pracy i pomysłów na to, jak zwrócić na siebie uwagę.

Odnotowujemy 100 tys. wizyt miesięcznie na naszym blogu pod adresem weblog.infopraca.pl. Internauci poszukują tam najczęściej informacji o tym, jak napisać CV, jak się ubrać na rozmowę kwalifikacyjną, odpowiadać na pytania. Tworząc nasze blogi, dostępne pod adresami: weblog.infopraca.pl i hrblog.infopraca.pl, chcieliśmy, aby spełniały one oprócz funkcji informacyjnej także poradniczą. Udało się nam to i w ubiegłym roku nasz weblog.infopraca.pl zdobył drugie miejsce w konkursie Blog firmowy roku 2008 w kategorii blogi profesjonalne. – mówi Beata Szilf-Nitka, dyrektor generalny internetowej giełdy pracy infoPraca.pl. Również w tym roku weblog.infopraca.pl, jako jedyny poświecony poszukiwaniu pracy, znalazł się w wśród dziesięciu najlepszych polskich blogów firmowych.

Pracodawcy i pracownicy działów Human Resources, którzy zgłaszają oferty pracy w internetowej giełdzie infoPraca.pl korzystają najczęściej z hrblog.infopraca.pl. Zawiera on najnowsze informacje o rynku pracy, analizy i raporty, a poprzez system komentarzy pozwala na czynny udział w jego tworzeniu. Uważamy, że pracodawcy, którzy korzystają z naszego serwisu powinni mieć możliwość i wymiany poglądów. Na hrblog.infopraca.pl można też znaleźć opracowania i opinie specjalistów z wielu branż związanych z rynkiem pracy. – mówi Beata Szilf-Nitka. W listopadzie i grudniu pracodawcy mogli zapoznać się tam między innymi z wynikami najnowszej edycji Raportu Płacowego, analizą rynku pracy na Podkarpaciu oraz poznać opinię na temat luk w drodze zawodowej kandydatów do pracy, na które czasami natykają się pracownicy działów HR.

Technorati jest największym na świecie serwisem agregujący blogi i umożliwiający ich przeszukiwanie. Raport State of the Blogosphere 2009 diagnozuje stan światowej blogosfery oraz zjawiska, jakie w niej zachodzą. Analiza Technorati dowodzi, iż, stale rośnie liczba profesjonalnych blogerów oraz ich wpływ na czytelników. Blogerami są zwykle dobrze wykształceni i zamożni Internauci, 60 proc. z nich jest w wieku 18–44, a 75 proc. posiada wyższe wykształcenie. Raport potwierdza też przekonanie, że blogi stają się coraz ważniejszym źródłem informacji.

Wpisy promowane

  • Jak wysłać paczkę do Niemiec?
    Niemcy to ponad 83-milionowy kraj, który jest największym sąsiadem, a zarazem jednym z największych partnerów handlowych Polski. Nasza gospodarka jest ...
  • Dealer samochodów – jak wybrać najlepszego?
    Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed podpisaniem umowy warto poświęcić trochę czasu na znalezienie najlepszej oferty. Nie chodzi tutaj ...

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry