Boksy w INTERIA.PL

Opublikowano: 10 czerwca 2005. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Portal INTERIA.PL rozszerza swoją ofertę reklamową, wprowadzając do sprzedaży tzw. boksy reklamowe. Pojawiają się one przy wynikach zapytań, wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarce portalu (http://www.google.interia.pl/).

Boksy reklamowe, czyli okienka zawierające tytuł, do 2 linii tekstu i link do promowanej strony WWW, są narzędziem nie tylko efektywnym cenowo, ale również bardzo skutecznym. Ze względu na targetowanie reklam po słowach kluczowych, wpisywanych przez użytkownika do wyszukiwarki, trafiają do precyzyjnie określonej grupy, zainteresowanej konkretnym tematem czy produktem. Wyświetlane są niejako 'na życzenie', przypominają zaproszenie wysłane komuś, kto sygnalizuje, że chce z niego skorzystać.

– Od stycznia tego roku mamy najlepszą na świecie wyszukiwarkę, teraz dodajemy do niej świetne, autorskiej produkcji narzędzie reklamowe – komentuje Jacek Pasławski, Prezes Zarządu INTERIA.PL. – Sprzedawane w modelu pay-per-click boksy są doskonałym rozwiązaniem dla tych, którzy oczekują od reklamy szybkiego efektu sprzedażowego i są skłonni zapłacić za skierowanego do nich potencjalnego klienta – dodaje.

Korzystanie z nowej oferty INTERIA.PL umożliwia specjalny serwis Boksy (), który dzięki przyjaznemu, intuicyjnemu interfejsowi pozwala w ciągu kilku minut samodzielnie utworzyć własną kampanię reklamową, a następnie swobodnie nią zarządzać. Reklamodawca sam ustala budżet przeznaczony na promocję i określa maksymalny koszt za jedno kliknięcie w boks. Założenie 'boksowej' kampanii jest bezpłatne, podobnie jak późniejsze zarządzanie nią i edytowanie słów kluczowych czy tekstu reklamowego.

Uruchomienie boksów w wyszukiwarce ma przyczynić się do zwiększenia dynamiki wzrostu przychodów portalu INTERIA.PL ze sprzedaży usług reklamowych. Według danych eMarketer.com, w USA udział reklam opartych na wynikach wyszukiwania, w łącznych wydatkach na promocję w Internecie, wyniósł w zeszłym roku 39,5%. W Polsce, według raportu IAB, udział ten jest znacząco niższy – choć wzrósł z 5% w 2003 r. do 7% w roku 2004. Tendencje światowe pozwalają przewidywać, że w kolejnych latach udział reklam związanych z wynikami wyszukiwania w ogólnych wydatkach na rodzimą reklamę online będzie się dynamicznie się powiększał.

– Mamy podwójny powód do radości. Intensywnie rośnie rynek, stanowiący główne źródło przychodów portalu, a gotówkowe przychody reklamowe portalu rosną szybciej, niż reklama internetowa ogółem – mówi Jacek Pasławski. – To dobrze rokuje na przyszłość, zwłaszcza w kontekście obecnego rozszerzenia wachlarza naszych usług reklamowych.

Jak wynika z zestawienia danych INTERIA.PL i informacji IAB Polska, podsumowujących pierwszy kwartał 2005 r., wzrost gotówkowych przychodów portalu przewyższa dynamikę całego rynku polskiej reklamy online. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, w pierwszych trzech miesiącach br. spółka zanotowała przyrost gotówkowych przychodów z reklamy na poziomie 76%. Wynik ten – w zestawieniu z wynoszącą 43% dynamiką całego rynku – dowodzi, że INTERIA.PL zwiększa udziały w torcie reklamy internetowej.

http://boksy.interia.pl/

Sylwester KozakBoksy w INTERIA.PL

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.