Wydawnictwo Reklamowe AdPress, wydawca m.in. magazynu komunikacji marketingowej „Brief” wprowadza na rynek nowatorski projekt badawczy pod nazwą BriefIndex, którego pierwsze wyniki poznamy już w III kwartale tego roku. Jego założenia zostały zaprezentowane 1 kwietnia br. podczas uroczystego spotkania Rady Programowej „Briefu”, na którym obecni byli przedstawiciele branży marketingowej, stowarzyszeń i reklamodawców.
– Wskaźnik BriefIndex to swoisty barometr, którego wartość będzie opisywać kondycję branży komunikacji marketingowej – powiedział Grzegorz Kiszluk, prezes Wydawnictwa i Redaktor Naczelny „Briefu”. – Pozwoli on oceniać na bieżąco aktualny stan branży, a w przyszłości – prognozować sytuację w tym sektorze gospodarki, dzięki korelacji z globalnymi wskaźnikami ekonomicznymi opisującymi rozwój rynku.
W wyniku zorganizowanego przez AdPress konkursu ofert na realizację badania, podjęto decyzję, że firmą badawczą koordynującą projekt będzie instytut badania rynku i opinii SMG/KRC Poland. O wyborze tym zadecydowały m. in. rodzaj metodologii oraz prestiż firmy i jej doświadczenie w realizacji projektów badawczych w środowisku komunikacji marketingowej.
Kwestionariusz badania BriefIndex będzie opierał się na pytaniach dotyczących generalnej strategii przedsiębiorstwa, w tym poziomu zadowolenia z obecnej sytuacji na rynku mediów i reklamy, spodziewanych zmianach i kierunkach tych zmian, poziomu wpływania na własną sytuację przedsiębiorstwa, wreszcie – preferowanej przez firmę strategii: rozwoju, przetrwania bądź wycofania. – W miarę rozwoju badania i kumulacji pierwszych danych, będzie możliwe włączenie do niego – poza danymi „miękkimi”, jakim są opinie autorytetów, danych „twardych, czyli finansowych obejmujących wielkość budżetów, wydatki na inwestycje itp. oraz ich porównanie z danymi makroekonomicznymi – powiedział podczas prezentacji założeń badania Kuba Antoszewski, PR manager SMG/KRC.
Badanie, realizowane cyklicznie co trzy miesiące, oparte będzie na próbie ok. 100 – docelowo 200 – zaproszonych do badania autorytetów z branży marketingowej przy zastosowaniu techniki wywiadów CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing). Jego wyniki będą ogłaszane podczas specjalnych spotkań przedstawicieli branży marketingowej i badawczej z mediami.
Projekt Wydawnictwa zyskał poparcie Stowarzyszenia Agencji Reklamowych. Jak powiedział Paweł Kastory, prezes SAR, realizacja projektu BriefIndex jest dla całego środowiska marketingu i reklamy ogromną szansą, by mogło wobec decydentów gospodarczych i politycznych zaprezentować się od strony najwyższego profesjonalizmu. – Najwyższa pora, byśmy przestali być postrzegani jako „reklamiarze”, ale jako poważni partnerzy, mający swój niebagatelny udział w tworzeniu dochodu narodowego – powiedział Paweł Kastory.
Jak podkreślił, widzi szansę, by BriefIndex stał się w przyszłości narzędziem ułatwiającym przedsiębiorcom podejmowanie strategicznych decyzji w firmie, dzięki temu, iż dane „intuicyjne” zastąpi wymiernym wskaźnikiem określającym nie tylko stan obecny, ale również tendencje w całej branży komunikacji marketingowej.
Honorowy patronat nad projektem BriefIndex objęło wydawnictwo Warsaw Voice, z którym AdPress ściśle współpracuje przy redagowaniu autorskiej kolumny poświęconej komunikacji marketingowej w „The Warsaw Voice”.
Wpisy promowane
- Jak pozycjonowanie stron wspiera rozwój e-commerce?Widoczność w wynikach wyszukiwania odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Nawet najlepsze produkty w Twoim sklepie internetowym mogą pozostać ...
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.