Podczas akcji „Burger King Trip” z blogerem Kominkiem w roli głównej, fan page marki na Facebooku zyskał blisko 5.000 fanów i zanotował 16.000 aktywnych użytkowników.
Osiągnięto również bardzo dobre rezultaty w interakcji z fanami – jeden z rekordowych postów wygenerował 516 komentarzy w ciągu 3 godzin. Najbardziej dynamiczny przyrost fanów zaobserwowano w kategorii mężczyzn, w przedziale wiekowym 18-24 lata, co idealnie pokrywa się z grupą docelową marki Burger King. O 1700% wzrosła też liczba odtworzeń materiałów multimedialnych.
Akcja „Burger King Trip” była pierwszą tak nowatorską kampanią komercyjną w Polsce, opartą na niestandardowej i kompleksowej współpracy z blogerem oraz komunikacji wyłącznie poprzez social media. Budżet projektu wynosił 100 tysięcy złotych.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu akcji „Burger King Trip”. Duży przyrost liczby fanów i użytkowników naszego fan page na Facebooku to jeden ze wskaźników, którym mierzymy sukces tej kampanii – mówi Daniel Kasper, Brand President marki Burger King. – Bardziej, niż ilościowe, cieszą nas jednak wskaźniki jakościowe. Udało nam się bowiem zbudować jedną z najlepszych społeczności w polskim facebooku: zaangażowaną, chętnie podejmującą dialog z marką i lojalną.”
Akcja promocyjna z udziałem blogera, wywołała duże zainteresowanie mediów. Informacje o kampanii, a także wywiady z jej autorami i głównym bohaterem, wygenerowały w mediach drukowanych, elektronicznych i online blisko 200 publikacji, z którymi mogło się zetknąć nawet 30 milionów czytelników.
Chociaż początkowo zdeklarowani fani marki Burger King sceptycznie podchodzili do akcji „BK Trip”, po kilku dniach ich nastawienie się zmieniło i wielu z nich zaczęło aktywnie brać udział w kampanii. Najwięcej komentarzy i interakcji z fanami wywołały zadania i konkursy organizowane przez Kominka oraz sondy, w których fani mieli decydować o następnych krokach blogera.
Największym hitem, który wygenerował 516 komentarzy w ciągu zaledwie 3 godzin, była wizyta Kominka w kasynie w Las Vegas. Z dużym zainteresowaniem fanów spotkała się również wizyta Kominka w głównej siedzibie Facebooka. Do tej pory żaden z Polaków nie związanych zawodowo z facebookiem nie miał możliwości obejrzeć biura firmy stworzonej przez Marka Zuckerberga. Dużą popularnością cieszyły się również materiały video blogera – rekordowy film, zapowiadający rozpoczęcie akcji, został obejrzany ponad 21.000 razy.
Akcja „Burger King Trip” rozpoczęła się 13 września na fan page marki Burger King na Facebooku. W ramach współpracy z marką, bloger Kominek wyjechał do USA, skąd przez ponad miesiąc zdawał relacje ze swojej podróży, aktywnie komunikował się z fanami marki, dając im możliwość wpływania na ostateczny kształt podróży. Głównymi kanałami komunikacyjnymi były: fan page Burger King Polska, You Tube oraz blogi Kominek.in i Kominek.tv, a także profile Kominka na blipie i Twitterze.
Wpisy promowane
- Zmiana strony firmowej – jak uniknąć pułapek i przeprowadzić migrację bezproblemowo?W dynamicznym świecie cyfrowym aktualizacja strony internetowej jest nieunikniona. Nowe technologie, zmieniające się trendy UX i wymagania użytkowników sprawiają, że ...
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
27.03.2025 Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025 Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
05.04.2025 XXVIII Konkurs KAROLE
09.05.2025 PM Showcase Day
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!