Burger King: kampania oparta na współpracy z blogerem zakończona

Opublikowano: 3 listopada 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Podczas akcji „Burger King Trip” z blogerem Kominkiem w roli głównej, fan page marki na Facebooku zyskał blisko 5.000 fanów i zanotował 16.000 aktywnych użytkowników.

Osiągnięto również bardzo dobre rezultaty w interakcji z fanami – jeden z rekordowych postów wygenerował 516 komentarzy w ciągu 3 godzin. Najbardziej dynamiczny przyrost fanów zaobserwowano w kategorii mężczyzn, w przedziale wiekowym 18-24 lata, co idealnie pokrywa się z grupą docelową marki Burger King. O 1700% wzrosła też liczba odtworzeń materiałów multimedialnych.

Burger King: kampania oparta na współpracy z blogerem zakończona 1Akcja „Burger King Trip” była pierwszą tak nowatorską kampanią komercyjną w Polsce, opartą na niestandardowej i kompleksowej współpracy z blogerem oraz komunikacji wyłącznie poprzez social media. Budżet projektu wynosił 100 tysięcy złotych.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu akcji „Burger King Trip”. Duży przyrost liczby fanów i użytkowników naszego fan page na Facebooku to jeden ze wskaźników, którym mierzymy sukces tej kampanii – mówi Daniel Kasper, Brand President marki Burger King. – Bardziej, niż ilościowe, cieszą nas jednak wskaźniki jakościowe. Udało nam się bowiem zbudować jedną z najlepszych społeczności w polskim facebooku: zaangażowaną, chętnie podejmującą dialog z marką i lojalną.”

Akcja promocyjna z udziałem blogera, wywołała duże zainteresowanie mediów. Informacje o kampanii, a także wywiady z jej autorami i głównym bohaterem, wygenerowały w mediach drukowanych, elektronicznych i online blisko 200 publikacji, z którymi mogło się zetknąć nawet 30 milionów czytelników.

Chociaż początkowo zdeklarowani fani marki Burger King sceptycznie podchodzili do akcji „BK Trip”, po kilku dniach ich nastawienie się zmieniło i wielu z nich zaczęło aktywnie brać udział w kampanii. Najwięcej komentarzy i interakcji z fanami wywołały zadania i konkursy organizowane przez Kominka oraz sondy, w których fani mieli decydować o następnych krokach blogera.

Burger King: kampania oparta na współpracy z blogerem zakończona 2
Największym hitem, który wygenerował 516 komentarzy w ciągu zaledwie 3 godzin, była wizyta Kominka w kasynie w Las Vegas. Z dużym zainteresowaniem fanów spotkała się również wizyta Kominka w głównej siedzibie Facebooka. Do tej pory  żaden z Polaków nie związanych zawodowo z facebookiem nie miał możliwości obejrzeć biura firmy stworzonej przez Marka Zuckerberga. Dużą popularnością cieszyły się również materiały video blogera – rekordowy film, zapowiadający rozpoczęcie akcji, został obejrzany ponad 21.000 razy.
Burger King: kampania oparta na współpracy z blogerem zakończona 3
Akcja „Burger King Trip” rozpoczęła się 13 września na fan page marki Burger King na Facebooku. W ramach współpracy z marką, bloger Kominek wyjechał do USA, skąd przez ponad miesiąc zdawał relacje ze swojej podróży, aktywnie komunikował się z fanami marki, dając im możliwość wpływania na ostateczny kształt podróży. Głównymi kanałami komunikacyjnymi były: fan page Burger King Polska, You Tube oraz blogi Kominek.in i Kominek.tv, a także profile Kominka na blipie i Twitterze.

Hanna LaskowskaBurger King: kampania oparta na współpracy z blogerem zakończona

Podziel się!

O autorze

hania