Ceneo.pl po raz trzeci nagrodził sklepy internetowe

Opublikowano: 1 marca 2013. Kategoria: Rynek. Tagi:

Serwis Ceneo.pl, już po raz trzeci, przygotował ranking najlepiej ocenianych i najbezpieczniejszych sklepów internetowych. Sklepy te, w ramach programu „Zaufane Opinie” uzyskały najlepsze oceny od kupujących.

Zaufane Opinie ceneoWraz z rankingiem sklepów został opublikowany raport „Bezpieczeństwo i zaufanie – filary polskiego e-commerce”. W raporcie zostały przedstawione wyniki badania przeprowadzonego w styczniu 2013 roku wśród osób kupujących w internecie, oraz wśród e-sklepów.

Z badań wynika, że atrakcyjna cena produktu to jeszcze nie wszystko, pomimo tego, że aż ponad 60 proc. badanych wskazało na nią jako na kluczowy czynnik przy wyborze sklepu przez klienta. Warto pamiętać, że bez dbałości o bezpieczeństwo i dobrą jakość obsługi klienta, nawet najniższa cena nie zagwarantuje sprzedawcom większej liczby kupujących. Kupując w sklepach internetowych należy oczywiście zwracać uwagę na opinie o sklepach i źródło tych komentarzy. W celu dostarczenia wiarygodnych i obiektywnych informacji w 2009 roku wprowadziliśmy system „Zaufane Opinie”. I to właśnie na podstawie ankiet wypełnionych przez kupujących powstał nasz ranking – powiedziała Joanna Bilińska, dyrektor sprzedaży i wsparcia biznesu.

Sklepy zostały podzielone na sześć kategorii, pierwsze miejsca przypadły sklepom:

  • Elektronika użytkowa – Hurt.com.pl;
  • Motoryzacja – AbcGps.pl;
  • Multimedia – Weltbild.pl;
  • Styl życia – ZooExpress.pl;
  • Świat komputerów i gier –X-kom.pl;
  • Zdrowie i uroda – Perfumeria.pl.

Pod uwagę zostały wzięte m.in. jakość obsługi klienta, ocena dostawy towaru czy procent kupujących polecających innym zakupy w danym sklepie. Ranking powstał na podstawie kilkuset tysięcy ankiet wysłanych do kupujących w ramach programu „Zaufane Opinie” od stycznia do grudnia 2012 roku.

Raport: „Bezpieczeństwo i Zaufanie – filary polskiego e-commerce”.

Dawid ZarazińskiCeneo.pl po raz trzeci nagrodził sklepy internetowe

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.