GetResponse przygotował raport przedstawiający wiedzę marketerów na temat e-mail marketingu z zakresu prawa. Patronat nad badaniem objęła redakcja e-biznes.pl.
Badanie miało formę quizu i zaledwie 4 proc. badanych odpowiedziało prawidłowo na wszystkie pytania.
Wśród kluczowych wyników można wskazać:
- 93 proc. badanych wie, że trzeba posiadać zgodę odbiorcy, aby wysłać mu informację handlową za pomocą e-maila;
- blisko 90 proc. ankietowanych zdaje sobie sprawę, że imienny adres e-mail (np. jan.kowalski@ firma.pl) to już jest dana osobowa;
- ponad 90 proc. marketerów wie kogo dotyczy ustawa o ochronie danych osobowych i kto powinien zarejestrować zbiór danych osobowych w ogólnokrajowym rejestrze zbiorów danych osobowych, prowadzonym przez GIODO;
- zdecydowana większość marketerów wie czego nie należy umieszczać w zapytaniu o zgodę na przesyłanie informacji handlowych;
- niemal 30 proc. badanych sądzi, że zgodnie z polskim prawem nie trzeba stosować subskrypcji z potwierdzeniem;
- ponad 3⁄4 marketerów wie za co odpowiedzialny jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych;
- blisko 90 proc. marketerów zdaje sobie sprawę, że każdy zbiór danych osobowych – bez względu na rozmiar – musi być zarejestrowana.
W przeprowadzonym badaniu budujący jest fakt, że znacząca większość ankietowanych zdaje sobie sprawę z dwóch fundamentów e-mail marketingu: konieczności pozyskania zgody przed wysyłką mailingu oraz konieczności zarejestrowania bazy danych osobowych w GIODO. Brak tej świadomości bądź celowe omijanie powyższych reguł może odbić się rykoszetem na każdym przedsiębiorcy i doprowadzić do sankcji prawnych oraz finansowych – podsumował wyniki badania Maciej Ossowski, dyrektor działu edukacji w GetResponse.
Szczegółową analizę badania można znaleźć w raporcie Prawo w email marketingu.
Wpisy promowane
- 5 kluczowych powodów, dla których warto zainwestować w system ERPSystemy ERP przydatne są z wielu powodów. Ich głównym zadaniem jest ułatwienie zarządzania firmami, których działanie opiera się na współpracy ...
- Co zrobić, aby zwiększyć swoją szansę na otrzymanie pracy w IT?Szukasz pracy w sektorze nowoczesnych technologii i zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby zwiększyć szansę na otrzymanie wymarzonej posady? Przede ...
Wydarzenia
4. Data Economy Congress
07.10.2024 - 08.10.2024
CyberTrust 2024
07.10.2024 - 08.10.2024
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
- Raport „E-commerce w Polsce 2024” – Stabilny odsetek polskich internautów kupujących onlineWedług najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2024”, odsetek polskich internautów dokonujących zakupów online utrzymuje się na stabilnym poziomie. W 2023 ...
- IdoSell nawiązuje współpracę z AdyenIdoSell, znana platforma e-commerce w Polsce, ogłosiła strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. W ramach tej współpracy Adyen ...
- Raport – handel opiniami w sieciFirmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.