Co wiemy o prawie w e-mail marketingu – raport GetResponse

Opublikowano: 22 lipca 2013. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

GetResponse przygotował raport przedstawiający wiedzę marketerów na temat e-mail marketingu z zakresu prawa. Patronat nad badaniem objęła redakcja e-biznes.pl.

Badanie miało formę quizu i zaledwie 4 proc. badanych odpowiedziało prawidłowo na wszystkie pytania.
Wśród kluczowych wyników można wskazać:

  • prawo w email marketingu93 proc. badanych wie, że trzeba posiadać zgodę odbiorcy, aby wysłać mu informację handlową za pomocą e-maila;
  • blisko 90 proc. ankietowanych zdaje sobie sprawę, że imienny adres e-mail (np. jan.kowalski@ firma.pl) to już jest dana osobowa;
  • ponad 90 proc. marketerów wie kogo dotyczy ustawa o ochronie danych osobowych i kto powinien zarejestrować zbiór danych osobowych w ogólnokrajowym rejestrze zbiorów danych osobowych, prowadzonym przez GIODO;
  • zdecydowana większość marketerów wie czego nie należy umieszczać w zapytaniu o zgodę na przesyłanie informacji handlowych;
  • niemal 30 proc. badanych sądzi, że zgodnie z polskim prawem nie trzeba stosować subskrypcji z potwierdzeniem;
  • ponad 3⁄4 marketerów wie za co odpowiedzialny jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych;
  • blisko 90 proc. marketerów zdaje sobie sprawę, że każdy zbiór danych osobowych – bez względu na rozmiar – musi być zarejestrowana.

W przeprowadzonym badaniu budujący jest fakt, że znacząca większość ankietowanych zdaje sobie sprawę z dwóch fundamentów e-mail marketingu: konieczności pozyskania zgody przed wysyłką mailingu oraz konieczności zarejestrowania bazy danych osobowych w GIODO. Brak tej świadomości bądź celowe omijanie powyższych reguł może odbić się rykoszetem na każdym przedsiębiorcy i doprowadzić do sankcji prawnych oraz finansowych – podsumował wyniki badania Maciej Ossowski, dyrektor działu edukacji w GetResponse.

Szczegółową analizę badania można znaleźć w raporcie Prawo w email marketingu.

Sylwester KozakCo wiemy o prawie w e-mail marketingu – raport GetResponse

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.