GetResponse przygotował raport przedstawiający wiedzę marketerów na temat e-mail marketingu z zakresu prawa. Patronat nad badaniem objęła redakcja e-biznes.pl.
Badanie miało formę quizu i zaledwie 4 proc. badanych odpowiedziało prawidłowo na wszystkie pytania.
Wśród kluczowych wyników można wskazać:
- 93 proc. badanych wie, że trzeba posiadać zgodę odbiorcy, aby wysłać mu informację handlową za pomocą e-maila;
- blisko 90 proc. ankietowanych zdaje sobie sprawę, że imienny adres e-mail (np. jan.kowalski@ firma.pl) to już jest dana osobowa;
- ponad 90 proc. marketerów wie kogo dotyczy ustawa o ochronie danych osobowych i kto powinien zarejestrować zbiór danych osobowych w ogólnokrajowym rejestrze zbiorów danych osobowych, prowadzonym przez GIODO;
- zdecydowana większość marketerów wie czego nie należy umieszczać w zapytaniu o zgodę na przesyłanie informacji handlowych;
- niemal 30 proc. badanych sądzi, że zgodnie z polskim prawem nie trzeba stosować subskrypcji z potwierdzeniem;
- ponad 3⁄4 marketerów wie za co odpowiedzialny jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych;
- blisko 90 proc. marketerów zdaje sobie sprawę, że każdy zbiór danych osobowych – bez względu na rozmiar – musi być zarejestrowana.
W przeprowadzonym badaniu budujący jest fakt, że znacząca większość ankietowanych zdaje sobie sprawę z dwóch fundamentów e-mail marketingu: konieczności pozyskania zgody przed wysyłką mailingu oraz konieczności zarejestrowania bazy danych osobowych w GIODO. Brak tej świadomości bądź celowe omijanie powyższych reguł może odbić się rykoszetem na każdym przedsiębiorcy i doprowadzić do sankcji prawnych oraz finansowych – podsumował wyniki badania Maciej Ossowski, dyrektor działu edukacji w GetResponse.
Szczegółową analizę badania można znaleźć w raporcie Prawo w email marketingu.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.