Co myślą reklamodawcy o możliwości reklamowania się na Twitterze za pomocą tzw. „Promoted Trends”? Są zachwyceni. Tak przynajmniej wynika z doświadczeń Coca-Coli, która wypróbowała taką formę promocji i uzyskała… 86 mln odsłon reklamy w 24 godziny.
„Promoted trends” to nowa forma reklamowa, którą najpopularniejszy serwis mikroblogowy na świecie testuje z wybranymi firmami. Funkcjonalność, którą udostępniono w połowie czerwca, umożliwia wyświetlanie dowolnego hasła na liście popularnych tematów, która widoczna jest w panelu bocznym serwisu. Do takiego wyrażenia „doklejane” jest hasło „promoted”.
Financial Times cytuje Carol’a Kruse, wiceprezesa do spraw „globalnego marketingu interaktywnego”:
Ilość odsłon w tak krótkim okresie związanych z naszą kampanią związaną z Mistrzostwami Świata jest dla mnie fenomenalna. Stworzyło to rodzaj emocjonalnej więzi, to było świetne – mówi z entuzjazmem.
Coca-Cola miała uzyskać 86 mln odsłon reklamy w 24 godziny. Jak przekonuje korporacja, „poziom zaangażowania” (ang. engagement rate) wyniósł w tym przypadku 6 proc. – co w porównaniu do średnio 0,02 proc. ludzi, którzy klikają w tradycyjną reklamę online jest interesującym wynikiem.
Warto jednak dodać, że Twitter w czasie trwania kampanii Coca-Coli przeżywał ogromne trudności. Wielokrotnie pojawiały się problemy ze stabilnością serwisu – wynikające z ogromnej ilości komunikatów wysyłanych w czasie mundialowych zmagań. Taka sytuacja oraz – co być może ważniejsze – fakt, że nie znamy ilości pieniędzy, jaką za kampanię zapłaciła firma sprawia, że trudno ocenić prawdziwą wartość prowadzonych działań. Entuzjazm Coca-Coli musimy więc przyjmować na słowo. Według FT „test nie był drogi w porównaniu do innych form reklamy internetowej”.
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
- Black Week według Shoper: Rekordowe zakupy, wzrost popularności płatności online i strategie marketingowe sprzedawcówBlack Week to nie tylko czas intensywnych zakupów, ale również okres analizy trendów konsumenckich i zachowań klientów. W trakcie tego ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.