Co myślą reklamodawcy o możliwości reklamowania się na Twitterze za pomocą tzw. „Promoted Trends”? Są zachwyceni. Tak przynajmniej wynika z doświadczeń Coca-Coli, która wypróbowała taką formę promocji i uzyskała… 86 mln odsłon reklamy w 24 godziny.
„Promoted trends” to nowa forma reklamowa, którą najpopularniejszy serwis mikroblogowy na świecie testuje z wybranymi firmami. Funkcjonalność, którą udostępniono w połowie czerwca, umożliwia wyświetlanie dowolnego hasła na liście popularnych tematów, która widoczna jest w panelu bocznym serwisu. Do takiego wyrażenia „doklejane” jest hasło „promoted”.
Financial Times cytuje Carol’a Kruse, wiceprezesa do spraw „globalnego marketingu interaktywnego”:
Ilość odsłon w tak krótkim okresie związanych z naszą kampanią związaną z Mistrzostwami Świata jest dla mnie fenomenalna. Stworzyło to rodzaj emocjonalnej więzi, to było świetne – mówi z entuzjazmem.
Coca-Cola miała uzyskać 86 mln odsłon reklamy w 24 godziny. Jak przekonuje korporacja, „poziom zaangażowania” (ang. engagement rate) wyniósł w tym przypadku 6 proc. – co w porównaniu do średnio 0,02 proc. ludzi, którzy klikają w tradycyjną reklamę online jest interesującym wynikiem.
Warto jednak dodać, że Twitter w czasie trwania kampanii Coca-Coli przeżywał ogromne trudności. Wielokrotnie pojawiały się problemy ze stabilnością serwisu – wynikające z ogromnej ilości komunikatów wysyłanych w czasie mundialowych zmagań. Taka sytuacja oraz – co być może ważniejsze – fakt, że nie znamy ilości pieniędzy, jaką za kampanię zapłaciła firma sprawia, że trudno ocenić prawdziwą wartość prowadzonych działań. Entuzjazm Coca-Coli musimy więc przyjmować na słowo. Według FT „test nie był drogi w porównaniu do innych form reklamy internetowej”.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.