Comarch i Lotos Paliwa sp. z o.o. zawarły umowę na wdrożenie i obsługę systemu ECOD Operator oraz ECOD Archiwum. To już czwarty system Comarch, który został wdrożony w firmie LOTOS.
Projekt ECOD dotyczy faktur elektronicznych, które LOTOS przesyła do swoich dystrybutorów. Do tej pory zdefiniowanych zostało 30 dystrybutorów do podłączenia. Każdy z nich otrzymuje aplikację webową ECOD służącą bieżącemu odbieraniu faktur elektronicznych oraz aplikację ECOD Archiwum do ich archiwizacji. Docelowo wszystkie faktury papierowe będą zastąpione elektronicznymi.
– Cieszymy się, że dotychczasowe pozytywne doświadczenia ze współpracy przekładają się na kolejne ważne biznesowo dla LOTOS, a jednocześnie wyjątkowo prestiżowe dla Comarch wspólne projekty – mówi Tomasz Nakonieczny, Dyrektor Oddziału Comarch w Gdańsku.
Rozmowy dotyczące wdrożenia systemu rozpoczęły się w 2008 roku. Z końcem lipca 2008 Comarch został poinformowany, iż oferta ECOD dotycząca przesyłania i archiwizacji e-faktur została uznana za najlepiej odpowiadającą potrzebom spółki. Umowa zawarta została na okres 7 lat i jest pierwszą umową na realizację projektu masowego EDI w branży paliwowej.
Aplikacja, z której korzystają LOTOS i jego dystrybutorzy – ECOD Archiwum jest modułem platformy ECOD służącym do przechowywania dokumentów w wersji elektronicznej, jak również do przeszukiwania, sortowania i grupowania archiwizowanych dokumentów według ustalonych kryteriów. ECOD Archiwum poza e-fakturami może przechowywać dowolne typy dokumentów wskazane przez klienta (np. zamówienia, awiza wysyłki, potwierdzenia dostawy, etc.). Co najważniejsze, w pełni realizuje wymagania prawne zawarte w rozporządzeniu Ministra Finansów z dn. 14.07.2005 roku w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania i udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz. U. Nr 133, poz. 1119). Dzięki ECOD archiwum każdy klient ma gwarancję przechowywania dokumentów przez obowiązkowy okres 6 lat lub też przez dowolnie dłuższy czas, jeśli pojawia się taka potrzeba.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.