Content is a king? Statystyki IAB Polska

Odkąd Bill Gates powiedział: „content is a king”, minęły całe lata. Czy to powiedzenie jest wciąż aktualne? Po części na to pytanie odpowiada raport IAB Polska z 2017 roku na temat content marketingu.

Content marketing (marketing treści) to jedna z najczęściej stosowanych form promocji w Polsce – korzysta z niej aż 80% firm. Chociaż jednak większość przedsiębiorców dostrzega potencjał, jaki za sobą niesie ta metoda reklamy, nie wszyscy potrafią wykorzystać jej możliwości w pełni. Problemem jest przede wszystkim brak strategii prowadzenia działań marketingowych.

Najczęstsze i najskuteczniejsze

Content is a king? Statystyki IAB Polska 1Kanałami, na których najczęściej ukazują się treści marketingowe, są w Polsce nieodmiennie social media (korzystanie z tego kanału dystrybucji deklaruje 86% firm stosujących content marketing), własne kanały dystrybucji takie jak firmowe strony internetowe oraz e-maile. Co ciekawe, jako najskuteczniejsze narzędzia content marketingu respondenci wskazali artykuły eksperckie oraz teksty na serwisy zewnętrzne – infografiki i pliki video zajęły kolejne miejsca. Może to być związane z faktem, że przygotowywanie takich materiałów wymaga większych nakładów i czasu, i pieniędzy.
Większość podmiotów samodzielnie prowadzi działania content marketingowe. Zaledwie 8% zleca je wyspecjalizowanym firmom. O ile jednak samodzielna działalność promocyjna może być bardzo skuteczna, o tyle około 30% podmiotów korzystających z content marketingu przyznaje, że nie ma żadnej konkretnej strategii. Tymczasem jej brak może znacząco wpływać na skuteczność działań.

– Dobra strategia to podstawa, zarówno w content marketingu, jak i w przypadku innych działań promocyjnych – twierdzi przedstawiciel agencji Internetum. – Wybór odpowiednich narzędzi, kanałów dystrybucji i grupy docelowej pozostaje kluczowy i w dużej mierze od niego zależy, jakie osiągniemy rezultaty. A to musi zostać zrobione indywidualnie: nie ma jednej, sprawdzonej recepty, która podziała w każdym przypadku.

Tendencja wzrostowa

W badaniu IAB ankietowani zadeklarowali, że w ich opinii content marketing nie tylko nie odejdzie „do lamusa”, ale w najbliższych latach jego rola będzie rosła. Ponad 40% badanych zwiększyło wydatki na tę formę promocji w 2016 roku w stosunku do 2015. Content marketing wciąż ma w Polsce ogromny potencjał wzrostowy. Na chwilę obecną jego skuteczność i rozwój mogą hamować wspomniany wyżej brak konkretnych strategii marketingowych oraz przywiązanie do najbardziej klasycznych (i najtańszych) narzędzi. Świadomość firm jednak wciąż się poszerza i można się spodziewać opracowywania skuteczniejszych narzędzi oraz wzrostu popularności bardziej innowacyjnych form marketingu treści.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top