Kaspersky Lab Polska informuje, że atak phishingowy sprzed kilku dni przeprowadzony na klientów LUKAS Banku może być tylko wstępną fazą działań cyberprzestępczych. Sytuację taką można było zaobserwować już w przeszłości w przypadku innych banków.
W ciągu ostatnich kilku dni na skrzynki pocztowe polskich internautów trafić mogły wiadomości phishingowe pochodzące rzekomo od LUKAS Banku. Jest to próba wyłudzenia danych, dlatego otrzymując takiego e-maila należy zachować szczególną ostrożność. Poniżej przykład wiadomości phishingowej:
„Twoje konto zostało ograniczone! Proszę zalogować się do swojego konta, by rozwiązać problem. Należy postępować zgodnie ze wszystkimi wskazówkami, by usunąć ograniczenia.”
To, że wiadomość jest napisana po angielsku nie znaczy wcale, że nie znajdą się osoby chętne do kliknięcia odnośnika.
Kilka lat temu w podobny sposób wykorzystano wizerunek banku BZ WBK. E-mail także był rozsyłany w języku angielskim.
Niedługo po tym incydencie internauci otrzymali drugą wersję phishingu, można by rzec po „liftingu”. Tym razem cyberprzestępcy odrobili pracę domową. Wiadomość wyglądała profesjonalnie, była rozesłana w języku polskim i na pierwszy rzut oka nie wzbudzała żadnych podejrzeń. Nawet odsyłacz do phishingowej strony WWW przypominał adres internetowy banku.
„Atak phishingowy na klientów LUKAS Banku, którego świadkami byliśmy przed kilkoma dniami, może być tylko wstępnym 'rozpoznaniem terenu’ przez cyberprzestępców”, mówi Maciej Ziarek, analityk z Kaspersky Lab Polska. „Wszystkim użytkownikom zalecamy zadbanie o regularne uaktualnianie swoich pakietów bezpieczeństwa oraz zachowanie czujności w odniesieniu do wiadomości e-mail zawierających jakiekolwiek załączniki i odsyłacze. W razie jakichkolwiek wątpliwości co do legalności e-maila, zawsze lepiej zadzwonić do banku i upewnić się – w końcu chodzi o nasze pieniądze i dane.”
LUKAS Bank zamieścił na swojej stronie internetowej porady mające przybliżyć klientom praktyki stosowane przez cyberprzestępców. Można w nich przeczytać, między innymi, że: „LUKAS Bank nigdy nie wysyła do swoich klientów e-maili z prośbą o podanie poufnych informacji, ani też zawierających linków do stron logowania do systemu transakcyjnego. W przypadku otrzymania takiej wiadomości nigdy nie należy na nią odpowiadać. Najlepsza reakcja: wiadomość skasować, a o zdarzeniu powiadomić bank.”
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.