O odpowiedź na pytania o kryzys, największe problemy, ale też o sposoby na sukces w e-handlu, menadżerów współpracujących z nim sklepów internetowych, poprosił serwis TorturaCen.pl.
Wśród specjalistów zarządzających sklepami internetowymi dominuje opinia, że obecny kryzys gospodarczy, wbrew pojawiającym się wcześniej w mediach prognozom, wcale nie musi spowodować wzrostu obrotów w e-sklepach.
– Klienci na pewno będą oszczędniej wydawać pieniądze na zakupy, bez względu na kanał dystrybucji. – podsumowuje wyniki ankiet Marek Stodolak, prezes zarządu TorturaCen S.A. – Świadomość, że w Internecie można kupić taniej jest już powszechna i coraz więcej kupujących korzysta z możliwości zaoszczędzenia, w stosunku do tradycyjnych sklepów, nawet kilkuset złotych, np. na sprzęcie AGD. Kiedy jednak sytuacja gospodarcza mocniej odbije się na naszych portfelach, spadnie popyt wewnętrzny, to bez wątpienia wpłynie to również na handel w sieci.- dodaje.
Według ankiet dużym problemem dla sklepów internetowych jest trudny dostęp do kapitału, słabo rozwinięty w Polsce system płatności online i przede wszystkim transport towaru do klienta. Brakuje firm logistycznych – transportowych, które byłyby w stanie obsługiwać terytorium całej Polski, a opóźnienia w dostawach wpływają na rezygnację z zakupów w szczególnych dla handlu okresach, np. zakupy prezentów przed Świętami.
Nierozwiązanym dotąd problemem jest sprzedaż podróbek renomowanych firm na aukcjach internetowych. – Sklep, który proponuje swoim klientom tylko towary oryginalne, nie może konkurować cenowo z niskiej jakości podróbkami. – mówi Piotr Zapała reprezentujący 4zmysły.pl. – Niestety w sieci nikt z tym nie walczy. – dodaje.
Prawie wszyscy menadżerowie podkreślają, że sposobem na rozwój handlu w sieci nie jest „drapieżna” konkurencja cenowa, bo ta prowadzi do obniżenia jakości usług, ale budowanie wiarygodności. Zapytani o sposób na sukces w e-handlu zgodnie twierdzą, że najistotniejszym elementem jest pozyskanie zaufania klientów i dobrze zaplanowana długoterminowa strategia.
Wpisy promowane
- Proces zakupu nieruchomości w Dominikanie dla obcokrajowcówChcesz ulokować swoje oszczędności w bezpieczny sposób, pozwalając im na siebie zarabiać? A możesz szukasz dla siebie miejsca, w którym ...
- Reklama zewnętrzna: Klucz do Sukcesu w Ery CyfrowejReklama zewnętrzna, mimo cyfrowej rewolucji, nie straciła na wartości, ale wręcz przeciwnie – stała się bardziej efektywna i innowacyjna. Billboardy ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.