Czy można i warto promować się na frazy odnoszące się do konkurencji? Zapytaliśmy eksperta z agencji Semahead.
Zgodnie z zasadami AdWords używanie jako słów kluczowych będących nazwami konkurencyjnych firm czy marek nie jest zabronione. Hasła będące znakami towarowymi używane w słowach kluczowych. Google nie będzie sprawdzać, ani ograniczać używania w słowach kluczowych haseł będących znakami towarowymi, nawet po otrzymaniu skargi dotyczącej znaku towarowego.
Nie jest natomiast dozwolone wykorzystywanie znaków towarowych i nazw firm konkurencyjnych w tekście reklamy. Dlatego przy ewentualnym tworzeniu reklam, należy pamiętać, aby nie korzystać z narzędzia wstawiania słów kluczowych, które dodaje do tekstu reklamy nasze słowa kluczowe.
Jeśli właściciel znaku towarowego zastrzegł nazwę w Google, próba wykorzystania go w reklamie skończy się na jej odrzuceniu, jeśli zaś tego nie zrobił, reklama taka zostanie zaakceptowana. Nie zwalnia to nas z obowiązku przestrzegania prawa, w myśl którego nie można korzystać z cudzej renomy w reklamach. Są jednak wyjątki.
Reklamodawcy mogą używać w tekście reklamy danego hasła będącego znakiem towarowym, jeśli mają do tego upoważnienie, czyli właściciel znaku towarowego przesłał Google niezbędny formularz, w którym zezwala na korzystanie z określonego hasła na wskazanym koncie reklamodawcy.
W tekście reklamy można użyć hasła będącego znakiem towarowym, jeśli są spełnione następujące warunki:
- w tekście reklamy używa się tego hasła opisowo w jego zwykłym znaczeniu, a nie w odniesieniu do znaku towarowego;
- reklama nie odnosi się do produktów ani usług korespondujących z hasłem będącym znakiem towarowym.
Czy warto wykorzystywać ten sposób promocji?
Opłacalność wykorzystywania słów odnoszących się do konkurencji musi być oceniana tak samo jak pozostałych na koncie AdWords. W związku z tym, że reklama powinna w najlepszy sposób odpowiadać na zapytanie użytkownika istnieje duże prawdopodobieństwo, że takie słowa kluczowe otrzymają niskie wyniki jakości, które przełożą się na bardzo drogie kliknięcia. Ostatecznie może okazać się, że działanie nie jest opłacalne.
Autor: Michał Badora, Specjalista ds. SEM w Semahead – Agencji SEM Grupy INTERIA.PL
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.