Zastanawiając się nad sprzedawaniem produktów online, wiele milionów ludzi na całym świecie od razu pomyśli o platformie Amazon. W naszym kraju amerykański gigant nie jest jeszcze aż tak popularny, chociaż w najbliższych latach niemal na pewno taki się stanie. Już teraz jest to najdroższa firma na świecie, a stosunkowo bardzo przyjazne dla użytkownika warunki współpracy sprawiają, że wiele osób zastanawia się, czy warto sprzedawać na Amazon, więc postaramy się zwięźle odpowiedzieć na to pytanie.

Ogromna ilość potencjalnych klientów
Liczba aktywnych użytkowników serwisu Amazon została oszacowana na początku 2019 roku na ponad 237 milionów ludzi. Dla porównania druga co do wielkości platforma tego typu- eBay posiadał w tym samym momencie tylko 70 milionów użytkowników.
Różnica byłaby jeszcze drastyczniejsza w momencie, kiedy z amerykańską firmą zrównalibyśmy platformy, które cieszą się największą popularnością w Polsce. Tak duża liczba klientów otwiera przed sprzedawcami ogromne możliwości. Oczywiście,
Amazon to nie tylko ogromny numer kupujących, ale również wspomnianych sprzedawców, którzy czasem konkurują ze sobą poprzez obniżanie cen do naprawdę dramatycznie niskich cen. Z drugiej jednak strony, zapotrzebowanie na produkty jest tak duże, że nawet osoby początkujące mają dużą szansę na osiągnięcie zadowalającego pułapu miesięcznych sprzedaży.
Amazon to światowa marka
Kolejną odpowiedzią na pytanie, czy warto sprzedawać na Amazon, jest to, że firma sama w sobie jest ogromną marką. Ludzie na całym świecie ufają serwisowi, a co za tym idzie, również sprzedawcom, którzy oferują tam swoje produkty.
Duży wpływ mają na to rygorystyczne zasady wprowadzone przez Amazon, z których można jasno wywnioskować, kto stoi zawsze na pierwszym miejscu-klient. Nie ma się jednak, czego obawiać. Tak długo, jak będziemy zapewniali kupującym doskonałe doświadczenia, tak długo nie powinno być żadnych problemów ze skargami oraz zwrotami.
Niskie koszty na start
Sprzedawanie na Amazon to obecnie zdecydowanie najprostszy sposób na wkroczenie na bardzo dochodową ścieżkę handlu międzynarodowego. Tak naprawdę, aby sprzedawać produkty na Amazon, potrzebujemy jedynie konta z miesięcznym abonamentem o wysokości 39 EUR.
Nie ma żadnej innej opłaty wstępnej. Oczywiście, Amazon pobiera stosunkowo wysokie prowizje, jednak współpraca wciąż jest bardzo opłacalna.
Programy ułatwiające sprzedaż
To prawda, że w sytuacjach konfliktowych Amazon prawie zawsze obstaje po stronie kupującego. Nie oznacza to jednak, że nie wyciąga pomocnej dłoni do sprzedawców. Przykładem takiej pomocy są rozbudowane poradniki, które krok po kroku pokazują wszystkie tajniki i aspekty działania witryny, oraz przede wszystkim program FBA- Fulfilment by Amazon.
Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które nie wytwarzają swoich produktów, tylko otrzymują je od większych producentów. Dzięki FBA możemy wysłać je bezpośrednio do magazynów Amazon, gdzie zostaną przygotowane do wysyłki. Jedynym minusem takiego rozwiązania są koszta- amerykańska firma może pobrać do nawet 30% wartości produktu.
Artykuł powstał we współpracy z https://nethansa.com
Wpisy promowane
- Pozycjonowanie sklepu internetowego – ile to kosztuje?Prowadzisz sklep online, ale obecne obroty nie są dla Ciebie zadowalające? W wyszukiwarce plasujesz się dopiero na 3., 6. czy ...
- Szkolenia ISO – od wymagań do przewagi rynkowej Twojej organizacjiRosnąca presja regulacyjna, oczekiwania klientów oraz potrzeba budowania przewagi konkurencyjnej sprawiają, że szkolenia ISO wchodzą na stałe do strategii rozwojowych ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 09.05.2025 PM Showcase Day
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!