W pierwszych trzech kwartałach 2007 r. przychody ze sprzedaży Comarch wzrosły aż o 33 proc. w porównaniu do analogicznego przedziału czasowego w 2006 r.
W trzecim kwartale 2007 r. Comarch osiągnął dobre wyniki finansowe, poprawiając rezultaty osiągnięte w analogicznym okresie 2006 r. Przychody ze sprzedaży w Q3 2007 r. wyniosły 140,4 mln zł, czyli o 15,1 proc. więcej niż w trzecim kwartale 2006 r. W skali dziewięciu miesięcy przychody ze sprzedaży wzrosły o 33 proc. (410,8 mln zł w trzech kwartałach 2007 r. wobec 308,9 mln zł w takim samym okresie roku 2006). Jest to zasługa znaczącego zwiększenia sprzedaży wszystkich grup produktów, usług i towarów oferowanych przez Comarch.
Najważniejszą kategorią przychodów firmy pozostają usługi i oprogramowanie własne, ich łączna sprzedaż w trzech kwartałach 2007 r. wyniosła 244,4 mln zł (wzrost o 42,3 mln zł, czyli 20,9 proc. w porównaniu z 2006 rokiem). Rentowność operacyjna w Q3 2007 r. wyniosła 7,0 proc. i była porównywalna do rentowności operacyjnej w trzecim kwartale 2006 roku (7,3 proc.). Zysk operacyjny wzrósł zaś o 11,1 proc., osiągając wartość 9,8 mln zł (w Q3 2006 r. wynosił on 8,9 mln zł). Wypracowany w trzech kwartałach 2007 r. zysk operacyjny również utrzymywał się na poziomie zysku operacyjnego osiągniętego w 2006 r. (28,9 mln zł wobec 28,1 mln zł). Sprzedaż zagraniczna w trzech kwartałach 2007 roku osiągnęła nominalnie poziom nieznacznie wyższy niż w analogicznym okresie 2006 roku (73,5 mln zł wobec 72,8 mln zł, wzrost o 1 proc.).
– Comarch rozwija się niezwykle dynamicznie, na koniec września 2007 r. zatrudnialiśmy 2751 osób, o 287 osób więcej niż na początku roku. Przy takim rozwoju firmy i odczuwanej w branży IT presji na wzrost wynagrodzeń wyniki Comarch należy uznać za bardzo dobre. Naszym celem strategicznym pozostaje jednak przede wszystkim intensyfikacja sprzedaży zagranicznej. Jesteśmy w trakcie finalizowania międzynarodowych kontraktów, o czym świadczy nasz portfel zamówień – podsumowuje prof. Janusz Filipiak, Prezes Comarch.
Portfel zamówień Comarch na rok bieżący wynosił na koniec października 2007 roku 567,9 mln zł i jest o 31,9 proc. wyższy niż w analogicznym okresie w 2006 roku. Sprzedaż usług i oprogramowania własnego stanowi 63,5 proc. portfela zamówień.
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.