W trzecim już badaniu ryzyka związanego z wyszukiwaniem informacji na temat znanych osobistości uwzględniono także Polskę. Z badania wynika, że spośród rodzimych celebrytów najbardziej ryzykowne jest wyszukiwanie materiałów związanych z Dorotą „Dodą” Rabczewską – jeden na dwadzieścia pięć wyników wyszukiwania tapet, wygaszaczy ekranu, zdjęć, filmów, nagrań i dzwonków prowadzi do stron uznanych przez firmę McAfee za niebezpieczne.
Hakerzy od dawna wykorzystują wizerunki i nazwiska celebrytów do atakowania komputerów osobistych. Choć zjawisko to w największym stopniu dotyka mieszkańców krajów anglojęzycznych (w przypadku niektórych gwiazd nawet 20% wyników wyszukiwania może prowadzić do stron niebezpiecznych!), na baczności powinni mieć się również polscy Internauci.
Jednak nawet polscy hakerzy zdecydowanie większe oczekiwania pokładają w gwiazdach zachodnich. Niebezpiecznych jest niemal 7% wyników wyszukiwania materiałów na temat Jessiki Biel i 6,2% wyników związanych z Jennifer Aniston. „Dodę” pokonała też Beyonce, w przypadku której niebezpieczna jest co dwudziesta wyszukana strona. Tym samym Beyonce została uznana za piosenkarkę najbardziej niebezpieczną dla polskojęzycznych użytkowników Internetu. Pierwszą piątkę gwiazd zamyka Krzysztof Krawczyk. Jednak zdaniem hakerów to właśnie on jest wykonawcą najbardziej popularnej muzyki – niebezpiecznych stron z dzwonkami z jego piosenek znaleziono więcej, niż w przypadku wszystkich pozostałych piosenkarzy łącznie.
„Cyberprzestęcy także śledzą losy gwiazd mediów – i wykorzystują ich wizerunki, żeby nakłonić internautów do ściągnięcia szkodliwego oprogramowania” – powiedział Jeff Green, szef McAfee Avert Labs i wiceprezes ds. rozwoju produktów w firmie McAfee. „Obsesja konsumentów na punkcie celebrytów wydaje się nieszkodliwa. Jednak ściągnięcie nawet jednego szkodliwego programu może spowodować poważne szkody”.
Specjaliści ds. bezpieczeństwa w firmie McAfee zalecają konsumentom stosowanie i aktualizowanie kompleksowych rozwiązań bezpieczeństwa takich, jak McAfee Total Protection i McAfee Internet Security. Zawierają one program McAfee SiteAdvisor, która wykorzystuje ikonki w kolorach czerwonym, żółtym i zielonym do oznaczenia stron potencjalnie niebezpiecznych.
McAfee SiteAdvisor na bieżąco ocenia poziom bezpieczeństwa praktycznie wszystkich ważnych portali internetowych. Oceny są tworzone dzięki wykorzystaniu opatentowanej, zaawansowanej technologii przeprowadzającej automatyczne testy bezpieczeństwa stron, uwzględnia też mechanizmy oceny reputacji dokonywanej przez samych internautów. Bezpłatne oprogramowanie McAfee SiteAdvisor, które współpracuje zarówno z przeglądarką Internet Explorer, jak i Mozilla Firefox, może zostać ściągnięte ze strony http://www.mcafee.com/siteadvisor.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
- Usługi firmy Mewa Textil-Service to szerokie spektrum działań, indywidualne doradztwo i międzynarodowe doświadczeniePo co marnować czas i zasoby na koordynowanie dostaw od wielu usługodawców, jeśli można to robić w sposób bardziej efektywny? ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...
- Shoper osiąga rekordowe wyniki finansowe w 2024 roku: 14,5 mld zł wartości transakcjiShoper, firma zajmująca się rozwiązaniami e-commerce w Polsce, opublikowała szacunkowe wyniki finansowe za 2024 rok, które wskazują na znaczący wzrost ...
- 7,5 mln użytkowników InPost PayUsługa InPost Pay zdobywa uznanie wśród klientów – już 7,5 mln zarejestrowanych użytkowników korzysta z szybszych i łatwiejszych zakupów online, ...
- Płatności odroczone w kinie, u fryzjera i w restauracji – 100 tysięcy użytkowników PayPoPłatności odroczone w kinie, u fryzjera, czy w restauracji? To już możliwe. PayPo rozszerza dostępność swojej wirtualnej karty. Od teraz ...