7 kwietnia 2006 roku europejska domena .EU została udostępniona do powszechnej rejestracji. Według serwisu Domeny.pl, obecnie jest to jedna z najpopularniejszych domen internetowych na świecie z liczbą 3,4 mln adresów.
Pomysł wprowadzenia .EU, z którą identyfikować mogliby się wszyscy mieszkańcy Starego Kontynentu, pojawił się w 1999 roku. 22 kwietnia 2002 roku Komisja Europejska przyjęła rozporządzenie, dotyczące wprowadzenie końcówki .EU. W kolejnym roku wybrano organ nadzorujący nową domenę – EURid (European Registry for Internet Domains).
Dziś .EU jest jedną z najczęściej wybieranych domen. Z wynikiem blisko 3,4 mln aktywnych adresów znajduje się na 8. miejscu zestawienia najpopularniejszych końcówek, ustępując jedynie: .COM, .DE, .NET, .ORG, .UK, .INFO i .NL. Polacy są w pierwszej piątce wśród krajów najchętniej rejestrujących .EU. Wyprzedzają nas jedynie obywatele: Niemiec, Holandii, Wielkiej Brytanii i Francji. Obecnie „polskich” adresów unijnych jest 206 tys.
„Wybór europejskiej domeny to jednocześnie wyraźny sygnał, który wskazuje otwartość na klientów w całej Europie i zdolność do prowadzenia działalności na terenie naszego kontynentu – mówi Marcin Majerek z serwisu Domeny.pl. – „Takiego efektu nie można osiągnąć decydując się jedynie na krajową końcówkę adresu, jaką jest .PL. Dlatego też wiele firm opiera swoją promocję właśnie o końcówkę .EU.” – dodaje.
Do popularyzacji domeny .EU przyczyniają się także akcje promocyjne organizowane przez rejestratorów, np. serwis Domeny.pl (3 domeny .EU za 0 zł). Umożliwiają one zdobycie adresów WWW bez ponoszenia kosztów, zwiększając w ten sposób zainteresowanie europejską końcówką.
Wpisy promowane
- Jak pozycjonowanie stron wspiera rozwój e-commerce?Widoczność w wynikach wyszukiwania odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Nawet najlepsze produkty w Twoim sklepie internetowym mogą pozostać ...
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.