7 kwietnia 2006 roku europejska domena .EU została udostępniona do powszechnej rejestracji. Według serwisu Domeny.pl, obecnie jest to jedna z najpopularniejszych domen internetowych na świecie z liczbą 3,4 mln adresów.
Pomysł wprowadzenia .EU, z którą identyfikować mogliby się wszyscy mieszkańcy Starego Kontynentu, pojawił się w 1999 roku. 22 kwietnia 2002 roku Komisja Europejska przyjęła rozporządzenie, dotyczące wprowadzenie końcówki .EU. W kolejnym roku wybrano organ nadzorujący nową domenę – EURid (European Registry for Internet Domains).
Dziś .EU jest jedną z najczęściej wybieranych domen. Z wynikiem blisko 3,4 mln aktywnych adresów znajduje się na 8. miejscu zestawienia najpopularniejszych końcówek, ustępując jedynie: .COM, .DE, .NET, .ORG, .UK, .INFO i .NL. Polacy są w pierwszej piątce wśród krajów najchętniej rejestrujących .EU. Wyprzedzają nas jedynie obywatele: Niemiec, Holandii, Wielkiej Brytanii i Francji. Obecnie „polskich” adresów unijnych jest 206 tys.
„Wybór europejskiej domeny to jednocześnie wyraźny sygnał, który wskazuje otwartość na klientów w całej Europie i zdolność do prowadzenia działalności na terenie naszego kontynentu – mówi Marcin Majerek z serwisu Domeny.pl. – „Takiego efektu nie można osiągnąć decydując się jedynie na krajową końcówkę adresu, jaką jest .PL. Dlatego też wiele firm opiera swoją promocję właśnie o końcówkę .EU.” – dodaje.
Do popularyzacji domeny .EU przyczyniają się także akcje promocyjne organizowane przez rejestratorów, np. serwis Domeny.pl (3 domeny .EU za 0 zł). Umożliwiają one zdobycie adresów WWW bez ponoszenia kosztów, zwiększając w ten sposób zainteresowanie europejską końcówką.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.