Premiera ostatniego tomu przygód Harrego Pottera to kolejna okazja dla Internautów, aby zarejestrować atrakcyjne domeny. Nazwy związane z osobą młodego czarodzieja i jego przyjaciółmi cieszą się dużą popularnością wśród Internautów.
Zainteresowanie popularną powieścią J. K. Rowling przełożyło się na zarejestrowanie niemal wszystkimi domenami związanymi z Harrym Potterem. W najważniejszych rozszerzeniach, w domenach globalnych i narodowych, imię i nazwisko czarodzieja już od dawna są niedostępne. Większość z nich zarejestrowana została przez wydawnictwa lub dystrybutora filmów o przygodach młodego czarodzieja. Natomiast pod mniej atrakcyjnymi adresami znajdują się zazwyczaj amatorskie serwisy, stworzone przez fanów Harrego. Dużym zainteresowaniem cieszą się również domeny zawierające w nazwie imiona przyjaciół Harrego – Hermiony i Rona.
Internauci wykazali się dużym refleksem, zaraz po ogłoszeniu angielskiego tytułu ostatniego tomu serii, wszystkie domeny o tej nazwie w rozszerzeniach globalnych zostały zarejestrowane. Co ciekawe, do piątku nie zarejestrowano jeszcze domen polskich związanych z tym tytułem. Jak mówi Daniel Kotyras, Dyrektor ds. Marketingu w NetArt, (prywatnie także zapalony czytelnik książek o Harrym), wiązać się to może z wątpliwościami dotyczącymi polskiego tytułu. Tłumacz serii, Andrzej Polkowski, nie potwierdził bowiem do tej pory, jak tytuł zostanie przetłumaczony na język polski. Decyzja ma zostać ogłoszona dopiero za kilka dni, niewykluczone zatem, że dopiero wtedy Internauci przystąpią do rejestracji. Innym argumentem, który przytacza przedstawiciel serwisu nazwa.pl jest zbyt skomplikowany tytuł książki. „Harry Potter i zabójcze relikwie” – jak brzmi jeden z proponowanych przekładów tytułu – może okazać się zbyt długą nazwą jak na domenę.
„Premiera Harrego Pottera to kolejny dowód na to, że Internauci doceniają potencjał internetu. W porę zarejestrowana, atrakcyjna domena może przynosić nie tylko zyski, ale może być także często odwiedzana przez Internautów, stając się miejscem wymiany zdań i poglądów czy poszukiwania najnowszych informacji. Należy mieć nadzieję, że również polski wydawca zatroszczy się o zarejestrowanie odpowiedniej domeny, i nie pozwoli się ubiec bardziej zapobiegliwym Internautom. Obserwując inne, kultowe dziś powieści fantasy, takie jak choćby trylogia Tolkiena, należy liczyć się także z tym, że wkrótce zarezerwowane zostaną takie domeny, jak np: mugole.pl, zakonfeniksa.pl, czy azkaban.pl. Związane to będzie z powstawaniem wyspecjalizowanych witryn bazujących na idei stworzonej przez J. K. Rowling albo próbujące powiązać świat wykreowany w cyklu z działalnością komercyjną nie związaną z książką.” – konkluduje Daniel Kotyras.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
- Usługi firmy Mewa Textil-Service to szerokie spektrum działań, indywidualne doradztwo i międzynarodowe doświadczeniePo co marnować czas i zasoby na koordynowanie dostaw od wielu usługodawców, jeśli można to robić w sposób bardziej efektywny? ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...
- Shoper osiąga rekordowe wyniki finansowe w 2024 roku: 14,5 mld zł wartości transakcjiShoper, firma zajmująca się rozwiązaniami e-commerce w Polsce, opublikowała szacunkowe wyniki finansowe za 2024 rok, które wskazują na znaczący wzrost ...
- 7,5 mln użytkowników InPost PayUsługa InPost Pay zdobywa uznanie wśród klientów – już 7,5 mln zarejestrowanych użytkowników korzysta z szybszych i łatwiejszych zakupów online, ...
- Płatności odroczone w kinie, u fryzjera i w restauracji – 100 tysięcy użytkowników PayPoPłatności odroczone w kinie, u fryzjera, czy w restauracji? To już możliwe. PayPo rozszerza dostępność swojej wirtualnej karty. Od teraz ...