12 lutego 2008 już po raz czwarty Fundacja Dzieci Niczyje oraz NASK, realizatorzy unijnego projektu Saferinternet.pl, organizują w Polsce obchody Dnia Bezpiecznego Internetu (DBI). Głównym Partnerem DBI 2008 jest Fundacja Grupy TP.
Dzień Bezpiecznego Internetu, ustanowiony z inicjatywy Komisji Europejskiej w ramach programu „Safer Internet”, ma na celu propagowanie działań na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Internecie. Obchody Dnia Bezpiecznego Internetu patronatem objęła Viviane Reding, Komisarz ds. Mediów i Społeczeństwa Informacyjnego.
Lokalne inicjatywy na rzecz bezpieczeństwa młodych internautów w całej Polsce, konkursy z nagrodami dla szkół, oferta kursów e-learningowych dla szkół podstawowych, kampania STOP cyberprzemocy, poradnik dla dzieci i rodziców o bezpieczeństwie przygotowany przez UPC we współpracy z europejską siecią na rzecz bezpiecznego Internetu INSAFE, prowadzony przez wolontariuszy program edukacyjny Fundacji Grupy TP na temat bezpieczeństwa dzieci w Internecie – to tylko niektóre wydarzenia związane z obchodami kolejnej edycji ogólnoeuropejskiego Dnia Bezpiecznego Internetu.
Wśród tegorocznych Partnerów Dnia Bezpiecznego Internetu znaleźli się UPC, Związek Producentów Audio-Video, Komenda Główna Policji, agencja badawcza Gemius S.A. Akcję wspiera również szereg mediów ogólnopolskich i lokalnych. Głównym Partnerem DBI 2008 jest Fundacja Grupy TP Głównym wydarzeniem obchodów DBI w Polsce jest konferencja, która obędzie się w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie. Dzień Bezpiecznego Internetu jest okazją do podsumowań oraz do przedstawienia nowych działań podejmowanych w ramach projektu Saferinternet.pl. W tym roku pragniemy zwrócić szczególną uwagę na ofertę e-learningową dla szkół podstawowych oraz nową odsłonę kampanii „Dziecko w Sieci” realizowaną pod hasłem STOP cyberprzemocy.– zapowiada Agnieszka Wrzesień, koordynator Projektu Awareness z Fundacji Dzieci Niczyje.
Jak co roku organizatorzy DBI zachęcają szkoły, organizacje pozarządowe, firmy i prywatne osoby do organizowania przez cały luty lokalnych inicjatyw na rzecz bezpieczeństwa młodych internautów (m.in. zajęć edukacyjnych, happeningów, gazetek szkolnych, audycji w radiowęzłach szkolnych, kampanii informacyjnych, konkursów). Lokalni organizatorzy, którzy do końca marca przyślą sprawozdania ze swoich inicjatyw mają szanse wygrać nagrody finansowe ufundowane przez Głównego Partnera DBI 2008 – Fundację Grupy TP. Dodatkowo organizatorzy DBI oraz firma Arcabit ufundowali nagrody rzeczowe, których zwycięzcy zostaną tradycyjnie już wylosowani spośród nadesłanych prac – mówi Anna Rywczynska – koordynator projektu Saferinternet.pl w NASK.
Konferencja prasowa z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu odbędzie się w dniu 12 lutego, w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie (ul. Dobra 56/66, godz. 11.00). NASK przygotował transmisję na żywo z konferencji DBI 2008 (streaming), która dostępna będzie w Internecie na stronie Dnia Bezpiecznego Internetu www.dbi.pl.
www.dzienbezpiecznegointernetu.pl
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.