15 marca oficjalnie uznawany jest za Światowy Dzień Konsumenta. Warto zastanowić się w jakim nastroju jest polski e-konsument. Czy światowy kryzys gospodarczy położył się cieniem także na polskim rynku e-commerce? Czy może wprost przeciwnie?
Sytuacja na polskim rynku wygląda na coraz bardziej stabilną – w zeszłym miesiącu Główny Urząd Statystyczny opublikował informacje wskazujące na to, że nastroje konsumenckie ulegają poprawie. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej zwiększył się w stosunku do stycznia o 2,7% i wynosi 15,7% (w porównaniu do lutego 2009 jest to wzrost aż o 10,7%).
Optymistyczne perspektywy widać również na rynku e-commerce – coraz chętniej kupujemy przez Internet. W lutym portal Ceneo.pl zapytał swoich użytkowników o to jak często robią zakupy on-line – prawie połowa spośród ankietowanych robi zakupy kilka razy w roku, a aż 39% kilka razy w miesiącu.
W internetowy sklepach wydajemy niemało. Świadczą o tym chociażby grupy produktów, spośród których kupujemy najchętniej. Osoby odwiedzające Ceneo.pl zapytane o to, które kategorie odwiedzają najczęściej, w znacznej większości wskazywały na Sprzęt RTV, AGD oraz Komputery. Nadal w sieci najchętniej kupujemy telewizory, zestawy kina domowego, czy laptopy.
Informację o polepszającym się nastroju wśród e-konsumentów potwierdza Przemysław Seremak, specjalista IT w MegaMarket.org.pl.: „Od bieżącego roku odnotowujemy zwiększony ruch w naszym sklepie internetowym. Dużym zainteresowaniem cieszą się telewizory LCD oraz sprzęt AGD: zmywarki, piekarniki, lodówki… Mimo okresu zimowego sprzedaż utrzymuje się na wysokim poziomie i wiąże się to ze wzrostem zadowolenia z zakupów w sieci. Uważamy, że nadchodząca wiosna spowoduje jeszcze większe zainteresowanie e-zakupami.”
Mimo optymistycznych prognoz, widać że zakupy w internecie robimy z głową: sprawdzamy opinie na temat sprzedających, wyszukujemy recenzje użytkowników dotyczące produktów, porównujemy ceny. E-sklepy kuszą nas atrakcyjnymi cenami – zwłaszcza w przypadku sprzętu elektronicznego możemy sporo zaoszczędzić, a ten aspekt ma dla kupujących bardzo duże znaczenie. Wśród użytkowników Ceneo.pl aż 97% deklaruje, że atrakcyjna cena produktu jest bardzo istotna podczas zakupów.
Zaledwie 6% wśród ankietowanych internautów zaznaczyło odpowiedź, że nie robi zakupów w Internecie. Rynek wirtualnych zakupów rozwija się bardzo szybko i nic nie zapowiada na to, żeby zwolnił.
Wpisy promowane
- Jak pozycjonowanie stron wspiera rozwój e-commerce?Widoczność w wynikach wyszukiwania odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Nawet najlepsze produkty w Twoim sklepie internetowym mogą pozostać ...
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.