15 marca oficjalnie uznawany jest za Światowy Dzień Konsumenta. Warto zastanowić się w jakim nastroju jest polski e-konsument. Czy światowy kryzys gospodarczy położył się cieniem także na polskim rynku e-commerce? Czy może wprost przeciwnie?
Sytuacja na polskim rynku wygląda na coraz bardziej stabilną – w zeszłym miesiącu Główny Urząd Statystyczny opublikował informacje wskazujące na to, że nastroje konsumenckie ulegają poprawie. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej zwiększył się w stosunku do stycznia o 2,7% i wynosi 15,7% (w porównaniu do lutego 2009 jest to wzrost aż o 10,7%).
Optymistyczne perspektywy widać również na rynku e-commerce – coraz chętniej kupujemy przez Internet. W lutym portal Ceneo.pl zapytał swoich użytkowników o to jak często robią zakupy on-line – prawie połowa spośród ankietowanych robi zakupy kilka razy w roku, a aż 39% kilka razy w miesiącu.
W internetowy sklepach wydajemy niemało. Świadczą o tym chociażby grupy produktów, spośród których kupujemy najchętniej. Osoby odwiedzające Ceneo.pl zapytane o to, które kategorie odwiedzają najczęściej, w znacznej większości wskazywały na Sprzęt RTV, AGD oraz Komputery. Nadal w sieci najchętniej kupujemy telewizory, zestawy kina domowego, czy laptopy.
Informację o polepszającym się nastroju wśród e-konsumentów potwierdza Przemysław Seremak, specjalista IT w MegaMarket.org.pl.: „Od bieżącego roku odnotowujemy zwiększony ruch w naszym sklepie internetowym. Dużym zainteresowaniem cieszą się telewizory LCD oraz sprzęt AGD: zmywarki, piekarniki, lodówki… Mimo okresu zimowego sprzedaż utrzymuje się na wysokim poziomie i wiąże się to ze wzrostem zadowolenia z zakupów w sieci. Uważamy, że nadchodząca wiosna spowoduje jeszcze większe zainteresowanie e-zakupami.”
Mimo optymistycznych prognoz, widać że zakupy w internecie robimy z głową: sprawdzamy opinie na temat sprzedających, wyszukujemy recenzje użytkowników dotyczące produktów, porównujemy ceny. E-sklepy kuszą nas atrakcyjnymi cenami – zwłaszcza w przypadku sprzętu elektronicznego możemy sporo zaoszczędzić, a ten aspekt ma dla kupujących bardzo duże znaczenie. Wśród użytkowników Ceneo.pl aż 97% deklaruje, że atrakcyjna cena produktu jest bardzo istotna podczas zakupów.
Zaledwie 6% wśród ankietowanych internautów zaznaczyło odpowiedź, że nie robi zakupów w Internecie. Rynek wirtualnych zakupów rozwija się bardzo szybko i nic nie zapowiada na to, żeby zwolnił.
Wpisy promowane
- Ile trwa budowa domu?Czas budowy domu jednorodzinnego zależy od wielu czynników, takich jak wielkość domu, stopień skomplikowania projektu, rodzaj materiałów i umiejętności wykonawców. ...
- Dlaczego warto wynająć manipulator do szyb na budowę?Dlaczego warto wynająć manipulator do szyb na budowę? To proste — podnośnik dźwigowy z przyssawką pozwala na szybkie i bezpieczne ...
Wydarzenia
IT w Służbie Zdrowia
09.02.2023
Fundamenty biznesu online [program rozwojowy dla przedsiębiorczych kobiet]
10.02.2023
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Ten Square Games zwiększa swoje zaangażowanie w krakowskie studio GamestureTen Square Games S.A. zwiększa swój udział w spółce Gamesture z 25% do 37%. Finansowanie o wartości 2,7 miliona dolarów pozwoli na zwiększenie intensywności działań ...
- Polski SentiOne szykuje europejską odpowiedź na ChatGPT dla biznesuOd początku swojego istnienia polski SentiOne zainwestował w rozwój sztucznej inteligencji ponad 42 mln zł. Obecnie firma monitoruje ponad 69,5 ...
- DRAGO entertainment planuje skup akcji własnych25 stycznia br. DRAGO entertainment zwołało Walne Zgromadzenie. W porządku obrad zaplanowano program motywacyjny dla pracowników oraz skup akcji własnych ...
- Vivid Games – przychody w 2022 to ponad 37 mln złVivid Games skupia się obecnie na rozwoju Real Boxing 2 i gier z uniwersum Eroblast. Spółka przedstawiła szacunkowe wyniki za ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.