15 marca oficjalnie uznawany jest za Światowy Dzień Konsumenta. Warto zastanowić się w jakim nastroju jest polski e-konsument. Czy światowy kryzys gospodarczy położył się cieniem także na polskim rynku e-commerce? Czy może wprost przeciwnie?
Sytuacja na polskim rynku wygląda na coraz bardziej stabilną – w zeszłym miesiącu Główny Urząd Statystyczny opublikował informacje wskazujące na to, że nastroje konsumenckie ulegają poprawie. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej zwiększył się w stosunku do stycznia o 2,7% i wynosi 15,7% (w porównaniu do lutego 2009 jest to wzrost aż o 10,7%).
Optymistyczne perspektywy widać również na rynku e-commerce – coraz chętniej kupujemy przez Internet. W lutym portal Ceneo.pl zapytał swoich użytkowników o to jak często robią zakupy on-line – prawie połowa spośród ankietowanych robi zakupy kilka razy w roku, a aż 39% kilka razy w miesiącu.
W internetowy sklepach wydajemy niemało. Świadczą o tym chociażby grupy produktów, spośród których kupujemy najchętniej. Osoby odwiedzające Ceneo.pl zapytane o to, które kategorie odwiedzają najczęściej, w znacznej większości wskazywały na Sprzęt RTV, AGD oraz Komputery. Nadal w sieci najchętniej kupujemy telewizory, zestawy kina domowego, czy laptopy.
Informację o polepszającym się nastroju wśród e-konsumentów potwierdza Przemysław Seremak, specjalista IT w MegaMarket.org.pl.: „Od bieżącego roku odnotowujemy zwiększony ruch w naszym sklepie internetowym. Dużym zainteresowaniem cieszą się telewizory LCD oraz sprzęt AGD: zmywarki, piekarniki, lodówki… Mimo okresu zimowego sprzedaż utrzymuje się na wysokim poziomie i wiąże się to ze wzrostem zadowolenia z zakupów w sieci. Uważamy, że nadchodząca wiosna spowoduje jeszcze większe zainteresowanie e-zakupami.”
Mimo optymistycznych prognoz, widać że zakupy w internecie robimy z głową: sprawdzamy opinie na temat sprzedających, wyszukujemy recenzje użytkowników dotyczące produktów, porównujemy ceny. E-sklepy kuszą nas atrakcyjnymi cenami – zwłaszcza w przypadku sprzętu elektronicznego możemy sporo zaoszczędzić, a ten aspekt ma dla kupujących bardzo duże znaczenie. Wśród użytkowników Ceneo.pl aż 97% deklaruje, że atrakcyjna cena produktu jest bardzo istotna podczas zakupów.
Zaledwie 6% wśród ankietowanych internautów zaznaczyło odpowiedź, że nie robi zakupów w Internecie. Rynek wirtualnych zakupów rozwija się bardzo szybko i nic nie zapowiada na to, żeby zwolnił.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.